Idén a dokumentumfilmek mecénásait hozzák össze a szervezők
Harmadik alkalommal rendezik meg a 2014-ben debütáló Budapest International Documentary Festivalt, közismert nevén a BIDF-et. A szeptember 24-től október 2-ig tartó, bő egy hetes rendezvény az idén sem marad szakmai program nélkül: a szervező stáb ezúttal Produceri Találkozót szeretne tető alá hozni, amelyre már kész projekttel rendelkező, dokumentumfilmes mecénások jelentkezését várják.
Az idén három éves nemzetközi dokumentumfilm fesztivál ismét egy olyan szakmai programmal jelentkezik, melynek elsődleges célja a hazai dokumentumfilmes szakma ellátása innovatív és hatékony ötletekkel. Mindez egy háromnapos találkozó keretein belül történik, szeptember 29-től október 1-ig. A jelentkezésnek egyetlen előfeltétele van: a producernek rendelkeznie kell egy olyan filmtervvel, melyet nemzetközi koprodukcióra is alkalmasnak gondol, illetve részt venne vele különböző koprodukciós tárgyalásokon.
A szinopszissal vagy előzetessel való jelentkezés határideje 2016. agusztus 1.
Az eseményen közel tíz ország 12-15 producere vesz részt, például Eva Rink (Filmquadrat.dok - Németország), Barak Heymann (Heymann Brothers - Izrael) vagy Arash T. Riahi (Golden Girls Production - Ausztria). A részletes programot csak az akkreditált producerek kapják majd meg, amely kötetlen beszélgetéseket, a filmtervek bemutatását és közös vacsorákat foglal magába.
Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Az Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.
Vizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.