Először mutat be vakok és gyengénlátók számára akadálymentesített filmet a köztévé: Varga Ágota Szemünk fénye című dokumentumfilmjének narrált változatát pénteken vetíti a Duna World. A film folytatásaként tavaly elkészült, Szülei szeme című alkotás szintén narrált változatát január 15-én tűzik műsorra.
"A film narrálását Bonecz Ervin, a 90 decibel projekt vezetője vállalta." - mondta Varga Ágota rendező az M1 aktuális csatornán csütörtökön. "A 90 decibel egy civil kezdeményezés, amely elsősorban színházi előadások és múzeumok akadálymentesítését végzi hallás- és látássérültek számára. Ahogy egy színielőadásnál, úgy a filmnél is egy külön hangsávon rögzítik a narrációt, így a képi történéseket is elmesélve, a dialógot nem zavarva lehet a filmet végigkövetni." - tette hozzá a rendező.
A tizenegy éven átívelő, kétrészes családportré főszereplője Kati és Győző, akik vak párként vállaltak gyermeket, valamint látó kisfiuk Feri, aki a maga módján szinte ösztönösen segíti szüleit. Viszontagságokkal teli életüket meséli el a 2007-ben bemutatott Szemünk fénye című film és a Szülei szeme című folytatás. A Szemünk fénye több elismerésben részesült, Houstonban, Rio de Janeiróban, Vukováron is díjazták, emellett a Magyar Dokumentumfilm Rendezők Egyesülete különdíját is megkapta. A Szülei szeme a Médiatanács Média Mecenatúra programjának keretében valósult meg, operatőre Markert Károly volt, Varga Ágota mellett egy kis kamerával Ferike is készített képeket. A filmek vakoknak szóló változatát októberben, a fehér bot világnapja alkalmából mutatták be.
Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Az Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.
Vizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.