A Jövő nyár Kárpáti György Mór második nagyjátékfilmje. Míg a Guerillát inkubátoros támogatásból készítette, ezt a filmet a rendszeren kívül forgatta le, ennek az előnyeiről és hátrányairól itt beszélgettünk vele, kritikánkban pedig azt írtuk, Kárpáti filmje „azt a meghatározhatatlan átmenetiséget érzékelteti, amelyben az érettségi előtt álló fiatalok találják magukat. A nyár színeinek, hangjainak, illatainak idillje egyre fenyegetőbbé válik: ez volt az utolsó pillanat, amikor még kicsit gondtalannak érezhették magukat. És eljött az első, amikor az önkritika tétje már nem csak az, hogy jól nézzenek ki, hogy beleszeressenek valakibe és beléjük szerethessenek. A Jövő nyár, amelyre egyetlen azt megelőző nyár sem készíthette fel őket igazán.”
Nem ez az első magyar film Szófiában: Krasznahorkai Balázs Hasadéka például két éve szerepelt itt, 2020-ban Tóth Barnabás Akik maradtak című filmje pedig a filmkritikus zsűri FIPRESCI-díját nyerte el.