magazin

Gálffi László: Szeretek nosztalgiázni

Tíz év szünet után Gálffi László a Semmelweis-film Klein doktoraként tér vissza a filmvászonra. Bár fiatalon teherautósofőrként futott be A kenguru…

tovább

magazin

Herskó Anna, a filmrendezőnő, aki az első diplomás női operatőr is volt

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan…

tovább

magazin

Julia Roberts és Gary Oldman segít át a decemberi hajtáson

Jön az év egyik legkülönlegesebb fesztiválfilmje, az argentin The Delinquents, Julia Roberts kibertámadás áldozata lesz, Gary Oldman pedig tovább…

tovább

magazin

Az anyaság dilemmája háromszor – A világ eredete forgatásán jártunk

Nagy Borbála első nagyjátékfilmje, A világ eredete egy progresszív, 1866-ban készült festmény, a francia Gustave Courbet alkotása után kapta a címét…

tovább

magazin

Mijazaki utolsó filmje az első, ami róla szól

Mijazaki tíz évvel utolsónak mondott filmje után visszatért, hogy először és utoljára meséljen saját magáról. Egy fiatal fiú, Mahito képében…

tovább

magazin

Szemes Marianne, a filmrendezőnő, aki először kapott volna nőként rendezői diplomát, de nem adták oda neki

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan…

tovább

magazin

Kockázatvállalás nélkül Semmelweis sem vitte volna sokra

Velőtrázó sikollyal indul Koltai Lajos filmje, és a Semmelweisből bőven meggyőződhetünk arról, a 19. századi anyákra jócskán ráfért, hogy valaki…

tovább

magazin

Gyógyítani, bármi áron - Orvosok a magyar filmben

A héten érkezett a mozikba Koltai Lajos filmje az anyák megmentőjéről, Semmelweis Ignácról. A megszállott orvos története nem az első a magyar…

tovább

magazin

Az ártatlan kegyetlenség rendezője – Terrence Malick 80 éves

Földtörténeti, biológiai és érzelmi ősrobbanásokról, megtermékenyülésről és virágzásról, az első szerelemről és árulásról készít filmet. Eredendő…

tovább

magazin

„Ez tiszta anarchia!” – pillanatképek Sára Sándor életművéből

„Emlékszem, hosszú évekkel ezelőtt feljött vidékről egy fiatalember, egy hallatlanul érdekes fotósorozattal. Álomszép dolgokat csinált. Úgy hívták:…

tovább

Véletlenül írtam egy könyvet

Megérkezett magyar mozikba a Lakos Nóra Véletlenül írtam egy könyvet című rendezése, ami a gyerekek és a családok életéről és problémáiról szól játékos, elemelt hangvételben.

Újjászületett a magyar ifjúsági film, és ebben nincs semmi véletlen

Ahol a Bauhaus és a tinilányos hangulat találkozik

Együtt mozizhatnak kicsik és nagyok – 7 magyar családi filmet ajánlunk

a teljes dosszié
 
hirdetés

Filmgyár podcast

A Filmhu és az NFI közreműködésében készültő Filmgyár podcast adásaiban a hazai mozgóképipar, a filmfinanszírozás és a filmgyártás szakterületeiről beszélgetünk filmesekkel és a Filmintézet szakembereivel.

Filmgyár podcast #23: Stratégia a magyar animáció fejlesztésére

Filmgyár podcast #19: Reformkori város díszlet épült Fóton

Filmgyár podcast #21: Filmklub hálozat

a teljes dosszié

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié
 
hirdetés
 
Tudom Freud erre azt mondaná, hogy beteges. Mit mondjak? Hétévesen alaposan beakadt valami. Néha én is megrettenek tőle.

Tesó

Oszd meg! Az összes idézet