magazin
Visszaszívom az egészet: három éven át azon szenvedtem, hogy mennyire személytelen dolog plázákba plántálni a Filmszemlét, s bár tényleg nem való…
továbbmagazin
A Magyarország Története című 46 részes tudományos-ismeretterjesztő tévésorozat 7. része bekerült a 41. Magyar Filmszemle versenyprogramjába. Az…
továbbmagazin
László Péter szerint csak szerelemből érdemes filmet készíteni, még ha a költségvetés a jobb meg a bal zsebből áll is össze. A kalandos forgatás…
továbbmagazin
"Egy hosszú téli éjszakán, egy magányos kis házban, egy hatalmas fazékban rotyog a kocsonya. Étel készül. Vagy élet." - Zánkay Piros régóta…
továbbmagazin
Bár a filmművészetis pornófilm-nézést félbeszakította a tévéostrom, Lakos Nóra ezt nyilván nem bánta, hiszen így elkészíthette a tüntetések által…
továbbmagazin
Lőrincz Nándor eredetileg roma musicalt akart forgatni, azután irányt váltott, és a budapesti éjszakáról forgatott egysnittes kisfilmet. Az…
továbbmagazin
Jávor István egy a XX. század viharait átvészelt férfiről, Erdélyi Lajosról készített dokumentumfilmet. A Laló - Holló Imre 1944-ben készült…
továbbmagazin
Papp Gábor Zsigmondot e-mailben kérdeztük Kelet-nyugati átjáró című dokumentumfilmjéről, a 41. Magyar Filmszemle kapcsán.
továbbmagazin
Sós Mária a gyermekszegénységről forgatott dokumentumfilmet, amely reményei szerint egy sorozat első darabja. A rendezőnőt a 41. Filmszemle kapcsán…
továbbmagazin
Az Inkubátor című, amerikai-magyarokról szóló dokumentumfilm rendezőjét, Pigniczky Rékát e-mailben is kifaggattuk a 41. Magyar Filmszemle kapcsán.
továbbAz alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül
Október végén érkezik a mozikba Till Attila új filmje
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié