magazin
A Cineuropa Reisz Gábort dicséri, a Hollywood Reporter a román új hullámot emlegeti, de a fő téma mindenkinél a magyar aktuál- és oktatáspolitika.…
továbbmagazin
„Az elképesztő humorod, a visszafogott bölcsességed, a kemény szarkazmusod, a méltósággal viselt, magadba fojtott fájdalmaid mind-mind megmaradnak…
továbbmagazin
Reisz Gábor harmadik nagyjátékfilmje, a Magyarázat mindenre összetett, sokszínű, fojtogató hangulatú társadalmi tabló a bipoláris Magyarországról, a…
továbbmagazin
Miért fordul elő sokszor a magyar filmekben, hogy nem nevesítik a vidéki helyszínt? Hogyan látja egy budapesti rendező a vidéki életet? Miért fontos…
továbbmagazin
„Mindenről tudom, mit gondolsz. Feltételezem, te is rólam. Ha fotográfiáról esett szó, ugyanazt az öt nevet tartottuk megkerülhetetlennek, hogy…
továbbmagazin
Egy, az édesanyja elvesztését és a kamaszkori problémáit az íráson keresztül feldolgozó kislányról szól Lakos Nóra második nagyjátékfilmje. A…
továbbmagazin
Tizenöt percet kaptunk Velencében Berkes Julival és Reisz Gáborral a Magyarázat mindenre gálavetítése előtt, ami pont elég volt arra, hogy álmokról,…
továbbmagazin
Versenyt fut az idővel Enzo Ferrari az idén nyolcvan éves Michael Mann sokáig dédelgetett és végre megvalósult filmjében: hű portré az ötvenes évek…
továbbmagazin
A CineFesten látható grúz-svájci Rigó, rigó, szederinda az év egyik fesztiválszenzációja, az operatőr magyar, aki inspiráló tudatossággal, a…
továbbmagazin
A kanadai-koreai, de már New Yorkban élő Celine Song első filmje tipikusan olyan, amiről az ember irracionálisan úgy érzi, személyesen neki…
továbbFriss
Három magyar vonatkozású animáció is egy lépéssel közelebb került az Oscar-nevezéshez
Ezeknek a csodás plakátoknak ismét a falon van a helyük
Az év legjobb magyar plakátjaival és előzeteseivel érkezik az 5. Arany Blende
A kiégett magyar anya a toszkán vidéken keresi önmagát
Legjobb film és operatőr kategóriában is IDA-jelölt A boldogság ügynöke
Várja a nevezéseket a 17. Kecskeméti Animációs Filmfesztivál
A Filmhu és az NFI közreműködésében készültő Filmgyár podcast adásaiban a hazai mozgóképipar, a filmfinanszírozás és a filmgyártás szakterületeiről beszélgetünk filmesekkel és a Filmintézet szakembereivel.
Filmgyár podcast #23: Stratégia a magyar animáció fejlesztésére
Filmgyár podcast #19: Reformkori város díszlet épült Fóton
Filmgyár podcast #21: Filmklub hálozat
a teljes dossziéNovember 15-én kilencedik alkalommal rendezik meg az Inkubátor Program pitchfórumát. Mi pedig szokásunkhoz híven egyenként bemutatjuk az alkotókat és filmterveiket.
Inkubátor 9.0 – Schnabel Annabella: Ennyit jelent, ha az ember felnőtt?
Inkubátor 9.0 – Karácsony Péter: Az utolsó vonatrablás
Inkubátor 9.0 – Dóczé Péter: Nyugalom megzavarására alkalmas
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dosszié