magazin

Kisjátékfilmes értékelés

Ötlet- és formagazdagság, határozott színészvezetés, tehetség. A kísérleti és kisjátékfilmes zsűri, Hirsch Tibor filmesztéta, Kardos Sándor…

tovább

magazin

Interjú Janisch Attilával, a Szemletanács elnökével

A Filmszemle Tanács Elnöke az idei játékfilmes felhozatalról, a helyszínről, és  az újításokról. A 2007-es szemle szervezését heteken belül…

tovább

magazin

Pálos György: Sztornó

„Itt ebben a tájban él egy festő, aki olyan ügyesen festi a tájat, hogy annak a tájnak aztán olyanná kell lenni, amilyen a festmény, ott én…

tovább

magazin

A Diákzsűri Nyilvános Értékelése

Csekély érdeklődés és családias hangulat jellemezte a Diákzsűri idei fórumát, ahol a közönség létszáma negyede volt a fiatal döntnökökből álló…

tovább

magazin

Produceri közgyűlés

A Szemle utolsó napján a Magyar Producerek Szövetsége nyilvános közgyűlést tartott. A résztvevők a produceri érdekek megerősítését a céhszerű…

tovább

magazin

Tarr Béla esete a bombával

Az egész magyar és nemzetközi filmes szakma figyeli Tarr munkásságát. Legújabb francia-német-magyar koprodukcióban készülő műve viszont mintha…

tovább

magazin

A dokumentumfilmes zsűri vitája

A vágást, a humort, a high society életét vizsgáló filmeket hiányolták a döntnökök. Pálos György moderálásával beszélgetett a szemle…

tovább

magazin

Egyetleneim

Liszt Ferenc tér, Hajógyári sziget, Kopaszi-gát –Nemes Gyula első filmjében egy szubkultúrába nyújt betekintést és a csajozási szokásokat is…

tovább

magazin

Beszélgetés László Péterrel

Az Oldalbordák rendezője minden alapítványi támogatás nélkül rakta össze a kisfilmjéhez szükséges költségvetést, és egy nem mindennapi…

tovább

magazin

Beszélgetés Kovács Krisztiánnal

Az Egyetleneim sajtóvetítését követően a film producere, Durst György, a pályakezdő kihívások kedvelője elárulta, hogy az elsőfilmes feladatok…

tovább
 
hirdetés

Filmgyár podcast

A Filmhu és az NFI közreműködésében készültő Filmgyár podcast adásaiban a hazai mozgóképipar, a filmfinanszírozás és a filmgyártás szakterületeiről beszélgetünk filmesekkel és a Filmintézet szakembereivel.

Filmgyár podcast #23: Stratégia a magyar animáció fejlesztésére

Filmgyár podcast #19: Reformkori város díszlet épült Fóton

Filmgyár podcast #21: Filmklub hálozat

a teljes dosszié

Inkubátor 9.0

November 15-én kilencedik alkalommal rendezik meg az Inkubátor Program pitchfórumát. Mi pedig szokásunkhoz híven egyenként bemutatjuk az alkotókat és filmterveiket.

Inkubátor 9.0 – Schnabel Annabella: Ennyit jelent, ha az ember felnőtt?

Inkubátor 9.0 – Karácsony Péter: Az utolsó vonatrablás

Inkubátor 9.0 – Dóczé Péter: Nyugalom megzavarására alkalmas

a teljes dosszié

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié

BIFF 2024

Október 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.

Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál

Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en

A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál

a teljes dosszié
 
hirdetés
 

A szerelem az adott nő túlértékelése.

Oscar / Bor, tangó, kapufa

Oszd meg! Az összes idézet