magazin

Digitális videofelvételek dióhéjban

Mióta pereg a videó, másképp tekintünk a filmre. Alig tíz év alatt egészen új lehetőségek nyíltak meg a mozgófényképezés előtt. A digitális videóval…

tovább

magazin

Az igazi Audrey Hepburn

Őzikeszemei, karcsú termete és természetes eleganciája egy csapásra halhatatlanná tették. Audrey Hepburn már első sztárként forgatott filmjéért…

tovább

magazin

Miért nem imádjuk a médiasztárokat?

"Hajdan nem voltak Magyarországon médiasztárok, így sok bajunk sem volt velük. Nem volt ugyanis divat sztárolni az ismert arcokat, a tévés…

tovább

magazin

Kedves Kritikusok! „Barátaim”!

Tudom, hogy a Megafilm produkciójában készült,  Sas Tamás által rendezett: Apám beájulna című filmmel hibáztam! Nem tartottam Nektek sajtóvetítést.…

tovább

magazin

Ádám és Éva az aulában

Nem gondolnám, hogy prűd vagyok. Egyszerűen, közrendű nézőként megállapítom, hogy kereskedelmi/közszolgálati televízióink műsoraiban nyakló nélkül…

tovább

magazin

"A tökéletes kikötő"

Tarr Béla készülő filmjének operatőre, a Jarmusch és von Trier filmekből ismert Robby Müller a karácsony előtti napokat Magyarországon töltötte. Egy…

tovább

magazin

Rap, Revü, Rómeó

Befejeződött Oláh Gábor Rap, Revü, Rómeó című filmjének a forgatása. A stáb öt héten át dolgozott nagyrészt a nyolcadik kerületben, és főleg a…

tovább

magazin

Gina Lollobrigida

A kihunyt csillagok mintapéldája. 1973 óta mindössze hat alkalommal lépett a kamerák elé. Jótékonysági esteken annál többször tűnik föl -- rikító…

tovább

magazin

Az ELTE Filmszak filmjei az A38-on

December 21-én délután egy maratoni filmvetítésen- közel 6 órán keresztül- bemutatták az ELTE Filmelmélet és Filmtörténet szak 4 évfolyamának ebben…

tovább

magazin

Nemes Gyula: Egyetleneim

Nemes Gyula, a Prágai Filmművészeti Akadémia (FAMU) dokumentumfilm-szakos magiszter hallgatója, a Papagáj, és legutóbbi „kubista” dokumentumfilmje,…

tovább

Lefkovicsék gyászolnak

Breier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.

Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás

Filmhu podcast #86: Breier Ádám

Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors

a teljes dosszié

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié
 
hirdetés
 
hirdetés
 
Örökké nem eshet.

Eric Draven / A holló

Oszd meg! Az összes idézet