magazin
Az Édes élet fotósa színfalak nélkül, Jafar Panahi teheráni gyermek-ródmúvija, az idei Szemle operatőri díjazottja, Ábel a 21. században, kortárs…
továbbmagazin
Denys Arcand Barbárok a kapuk előtt című filmje többek között a generációs ellentétekről is szól. Éppen ezért ültettünk le két különböző generációt…
továbbmagazin
Az idei Könyhéten jelent meg az első magyar nyelvű forgatókönyvírói szakkönyv Krigler Gábor tollából. Ízelítő gyanánt tekints bele a (folyt. köv.) -…
továbbmagazin
Különös beszámolóval fog találkozni e sorok olvasója, egy olyan írással, amelyben a tudósító egyben az események résztvevője, ezért - hogy ne tűnjön…
továbbmagazin
Garas Dániel a mára már legendássá vált Simó osztállyal párhuzamos Kende János vezette operatőr osztályban végzett a főiskolán. Jóllehet dolgozott…
továbbmagazin
Az „alig van kontinens, ahol ne járt volna” fotóművész(nő), Szilágyi Lenke, több mint két évtized fényképeit állították ki, retrospektíve, az Ernst…
továbbmagazin
Tudomásom szerint az erdélyi filmfesztiválok többnyire magyar kezdeményezés nyomán születnek, magyarok szervezik, ezért elsősorban magyar közönség…
továbbmagazin
Szegény Leni Riefensthal nemrég halt meg majd' százévesen, évtizedekkel előzve meg korát, nő létére forgatott le két hírhedt remekművet: egyet a…
továbbA Filmhu és az NFI közreműködésében készültő Filmgyár podcast adásaiban a hazai mozgóképipar, a filmfinanszírozás és a filmgyártás szakterületeiről beszélgetünk filmesekkel és a Filmintézet szakembereivel.
Filmgyár podcast #23: Stratégia a magyar animáció fejlesztésére
Filmgyár podcast #19: Reformkori város díszlet épült Fóton
Filmgyár podcast #21: Filmklub hálozat
a teljes dossziéNovember 15-én kilencedik alkalommal rendezik meg az Inkubátor Program pitchfórumát. Mi pedig szokásunkhoz híven egyenként bemutatjuk az alkotókat és filmterveiket.
Inkubátor 9.0 – Schnabel Annabella: Ennyit jelent, ha az ember felnőtt?
Inkubátor 9.0 – Karácsony Péter: Az utolsó vonatrablás
Inkubátor 9.0 – Dóczé Péter: Nyugalom megzavarására alkalmas
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dosszié