magazin

Amerre a lábam visz

Az Édes élet fotósa színfalak nélkül, Jafar Panahi teheráni gyermek-ródmúvija, az idei Szemle operatőri díjazottja, Ábel a 21. században, kortárs…

tovább

magazin

Zacc - Barbárok a kapuk előtt

Denys Arcand Barbárok a kapuk előtt című filmje többek között a generációs ellentétekről is szól. Éppen ezért ültettünk le két különböző generációt…

tovább

magazin

MMM

Szívbizsergető érzés a közszolgálati televízió személyeket és műsorokat ki- besodró huzatos átjáróházában valami állandóságot, sőt, színvonalát őrző…

tovább

magazin

Alapkérdések – a karakter céljai

Az idei Könyhéten jelent meg az első magyar nyelvű forgatókönyvírói szakkönyv Krigler Gábor tollából. Ízelítő gyanánt tekints bele a (folyt. köv.) -…

tovább

magazin

Mi a magyar kritika most?

Különös beszámolóval fog találkozni e sorok olvasója, egy olyan írással, amelyben a tudósító egyben az események résztvevője, ezért - hogy ne tűnjön…

tovább

magazin

Per Fly

Per Fly az a dán filmrendező, aki a nagy dogma generációval egyszerre indult el, de mind a mai napig a saját útját járja. Eddigi legnagyobb…

tovább

magazin

Garas Dániel

Garas Dániel a mára már legendássá vált Simó osztállyal párhuzamos Kende János vezette operatőr osztályban végzett a főiskolán. Jóllehet dolgozott…

tovább

magazin

Szilágyi Lenke retrospektív

Az „alig van kontinens, ahol ne járt volna” fotóművész(nő), Szilágyi Lenke, több mint két évtized fényképeit állították ki, retrospektíve, az Ernst…

tovább

magazin

Ismerős hangok

Tudomásom szerint az erdélyi filmfesztiválok többnyire magyar kezdeményezés nyomán születnek, magyarok szervezik, ezért elsősorban magyar közönség…

tovább

magazin

A női akarat diadala

Szegény Leni Riefensthal nemrég halt meg majd' százévesen, évtizedekkel előzve meg korát, nő létére forgatott le két hírhedt remekművet: egyet a…

tovább
 
hirdetés

Filmgyár podcast

A Filmhu és az NFI közreműködésében készültő Filmgyár podcast adásaiban a hazai mozgóképipar, a filmfinanszírozás és a filmgyártás szakterületeiről beszélgetünk filmesekkel és a Filmintézet szakembereivel.

Filmgyár podcast #23: Stratégia a magyar animáció fejlesztésére

Filmgyár podcast #19: Reformkori város díszlet épült Fóton

Filmgyár podcast #21: Filmklub hálozat

a teljes dosszié

Inkubátor 9.0

November 15-én kilencedik alkalommal rendezik meg az Inkubátor Program pitchfórumát. Mi pedig szokásunkhoz híven egyenként bemutatjuk az alkotókat és filmterveiket.

Inkubátor 9.0 – Schnabel Annabella: Ennyit jelent, ha az ember felnőtt?

Inkubátor 9.0 – Karácsony Péter: Az utolsó vonatrablás

Inkubátor 9.0 – Dóczé Péter: Nyugalom megzavarására alkalmas

a teljes dosszié

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié

BIFF 2024

Október 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.

Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál

Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en

A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál

a teljes dosszié
 
hirdetés
 
A mama mindig azt mondta, hogy ha új életet akarsz kezdeni, hagyd magad mögött a múltat.

Forrest Gump

Oszd meg! Az összes idézet