Délben tartották Thomas Vinterberg új filmje, a Kollektivet premierjét. A '70-es évekbe helyezett történetben az Ulrich Thomsen által alakított Erik megörököl egy házat, és felesége unszolására kommunát hoznak létre a barátaik meghívásával. A kezdeti boldogság helyébe hamarosan az együttéléssel járó feszültségek lépnek, és a helyzet kikezdi Erik és Anna házasságát is. A vetítést megelőző hatalmas várakozás ezúttal nem fordult visszájára, a média lelkesen fogadta a filmet. A sajtótájékoztatón több újságíró dicsérte a színészi teljesítményt és a rendezést. Vinterberg részben a saját gyerekkori élményeire építve írta a forgatókönyvet: mint fogalmazott, ő maga nem hisz a nyitott kapcsolatokban, és abban, hogy egy kisgyereket felnőttként kell kezelni, de felnéz a szülei generációjára, amiért volt bátorságuk kipróbálni valamit, ami szembement az addig megszokottal. Arra a felvetésre, hogy a film cselekménye az Európai Unió jelenlegi problémáinak metaforája lenne, elmondta, hogy sosem készítene direkt politikai állásfoglalást tartalmazó filmet, mert az megfojtja a nézői kíváncsiságot, ugyanakkor magánemberként szégyelli magát a dán kormány menekültügyben hozott döntései miatt.

A rövidfilmes versenyprogramot hatalmas érdeklődés övezi, az aktuális napi vetítés kezdete előtt már egy órával kígyózó sor várakozik a teremnél. A szerdai blokkban szereplő, 30 perces kínai Bai Niao (Fehér madár) a HIV-pozitív Luo életét mutatja be, dokumentarista és fikciós eszközök vegyítésével. A közönséget lenyűgözte és mélyen megérintette a kevés dialógust tartalmazó költői film, amely díjra is esélyes lehet. A Vita Lakamaya című japán animáció a mesebeli szereplőkkel színesített természetet szemléli. Akihito Izuhara rendező kifejtette, hogy ez az alkotás egy nagyobb ciklusnak az egyik epizódja, ugyanabban a világban játszódik, mint a korábbi filmjei.

Kollektivet

A Panorama szekcióban vetítették délután a Jug-yeo-ju-neun Yeo-ja (A Bacchus lady) című filmet, amely egyszerre maró társadalomkritika a dél-koreai idősek kiszolgáltatottságáról, és egyetlen, nagyon szerethető főszereplőre koncentráló realista dráma. A Bacchus lady, Youn (Yeo-jeong Yoon csodás alakítása) nyugdíjas létére szexuális szolgáltatást kényszerül nyújtani vele egykorú férfiaknak, hogy el tudja tartani magát. Magához vesz egy kisfiút, aki segítségre szorul, és nem utasítja vissza a tőle szívességet kérő régi ismerőseit sem, még ha ez bajba is sodorhatja, miközben az évtizedekkel korábban elkövetett hibáján mereng. A zsúfolásig telt teremben óriási taps fogadta a filmet, amely a War on Everyone, az Indignation, a Grüsse aus Fukushima, a Lantouri és a Maggie's Plan mellett újabb bizonyíték arra az újságírói konszenzusra, hogy idén a Panorama programja kimagaslóan színvonalas és kiegyensúlyozott.