A Nem haltam meg a 2019-es Inkubátor Programban is szerepelt, akkor így mesélte el a film történetét a rendező: "A dokumentumfilm tervem a szembenézés, a változás lehetőségéről szól. A film főhőse Gábor, egy sikeres, életimádó galériatulajdonos, aki egyik napról a másikra szembesül a hírrel, hogy hasnyálmirigy rákja van. Elképesztő energiával áll neki a változtatásnak, nem törik össze, sőt, olyan, mintha egy esélyt látna a betegségében, hogy régóta benne levő kérdésekre választ találjon."
Dér Asia kifejtette miért érdekli annyira ez a történet: "Gábor története által lehetőséget kapunk, hogy elgondolkodjunk saját magunkon: én mit tennék a helyében? Min változtatnék? Azt látom magam körül, hogy a halál témája egyrészt rettegéssel tölt el minket, másrészt ignoráljuk. Próbálunk úgy tenni, mintha velünk, a szeretteinkkel sose történhetne meg, de közben ezernyi frusztrációt okoz, hogy nem merünk szembenézni a félelmeinkkel. Így aztán, ha mondjuk a családunkban lesz valaki beteg, lekéssük a szembenézés, a kibeszélés és a feloldás lehetőségét. Ez viszont egy életen át tartó traumát okozhat az életben maradottak életében. Azt remélem, hogy ezzel a filmmel tudunk a halált és a halálos betegségeket körülvevő tabun oldani és szabadabban beszélgetni mítoszok és félrebeszélések nélkül."
Dér Asia és Domokos Balázs operatőr
A Nem haltam meg (angol címén A Successful Man) rendezője Dér Asia, producere Szakonyi Noémi Veronika, Meggyes Krisztina és Vincze Máté Artúr, a gyártócége a Match Frame Productions, és a 2019-es Circle program óta fejlesztik az alkotók, Cannes-ban már a nyers vágatot mutatják be. Dér Asia legutóbb Haragonics Sárával közösen rendezte első egész estés dokumentumfilmjét, az Anyáim történetét, mely a HBO kínálatában látható.
Az idei Cannes Docs programba bekerült továbbá Patricia Drati Becoming Ema című dán projektje, Efthymia Zymvragaki spanyol-német koprodukcióban készülő A Sad and Vulgar Loner (Un Vulgar y Triste) című filmterve, valamint Lin Alluna Twice Colonized című grönlandi-dán filmötlete. Mindegyik beválogatott film már nyers vágat verzióban van.
2020 óta működik együtt a Circle és a Cannes Doc, azóta minden évben négy Circle-alumni kap lehetőséget, hogy dokumentumfilmes projektjét prezentálja a Cannes-i Filmpiacon. Az előző években két Circle-projekt kapott IEFTA Docs-in-Progress-díjat: Nemes Anna Beauty of the Beast (producere a Circle 2018-as alumnija, Horváth-Szabó Ágnes), és a szintén 2018-as alumni, Maja Prelog Cent’anni című filmterve (producere Rok Biček).