A kifejezetten vígjátékokra koncentráló 16. Monte-carlói Nemzetközi Filmfesztivál március 4. és 9. között zajlott. Reisz Gábor filmje a fesztivál hivatalos versenyporgramjában indult, többek között A meztelen Juliet című filmmel is versenyben volt a fődíjért. A világhírű szerb filmrendező, Emir Kusturica által elnökölt zsűri végül a Rossz versek-et választotta a fesztivál legjobbjának. 

Reisz Gábor önéletrajzi ihletésű filmjében foglalkozik a felnőtté válás legfontosabb kérdéseivel: megvalósíthatóak-e a vágyaink, és különböző gyerekkori énjeink elégedettek lennének-e azzal az emberrel, akivé váltunk. “Olyan filmet akartam készíteni, amelyből rá lehet ismerni a valóságra, melyben Magyarországon élünk” - mondta el Reisz Gábor, aki a Rossz versek főszereplője is egyben. 

Filmhu podcast #14: Reisz Gábor

Igazából mennyire önéletrajzi ihletésű film a Rossz versek? Nagyon – derül ki a beszélgetésből, amiben Reisz Gábor rendező felidézi a saját kamaszkorát, illetve elmeséli, hogyan lett a film noirból személyes időutazás, hogyan került ő a szerelmi bánatos főhős szerepébe, miért hívták fel Presser Gábort és Tarr Bélát, és hogy mit tettek meg azért, hogy a pornófilmes betét hozza a kilencvenes évek hangulatát. Érdekel, hogyan építették fel azt a jelenetet, melyben az uszoda néhány lépésnyire van csak a főhős ágyától? Ez is kiderül a Filmhu podcast legújabb adásából, amit a cikk alján találsz meg.

Reisz Gábor Filmalap támogatással készült diplomamunkája, a VAN valami furcsa és megmagyarázhatatlan óriási meglepetés siker volt, kultfilm lett és világszerte díjakkal jutalmazták a filmfesztiválok. A VAN sikerét követően Reisz Gábor részt vehetett a cannes-i filmfesztivál rezidensprogramjában, amelynek keretében több hónapon át dolgozott Párizsban az új forgatókönyvén. A Rossz versek-et tavaly decemberben mutatták be a hazai mozik, nemzetközi premierje az A-kategóriás tallinni filmfesztiválon volt, nemrég Torinóban három zsűri díjazta olaszországi fesztiválpremierje alkalmával.

Forrás: Filmalap / Borítókép: Rossz versek