Kelly Reichardt szeretettel és humorral vezet be a kortárs művészetbe
Megérkezett a Showing Up előzetese
A First Cow, az Egyes nők és a Sötét húzások rendezője, Kelly Reichardt legújabb filmjében egy szobrász karakterén keresztül beszél kapuzárásról és az alkotás folyamatáról, a főszerepben Michelle Williams színésznővel.
Kelly Reichardt filmes univerzumában Michelle Williams újra és újra, egészen különböző és valahogy mégis hasonló szerepekben tűnik fel. A Wendy és Lucy című filmben egy, a társadalom peremére sodródó lányt játszik, aki kénytelen lemondani legjobb barátjáról, a kutyájáról, az Egyes nőkben kissé hideg és határozott feleséget alakít, míg a Meek's Cutoffban 1840-es évekbeli telepesként tűnik fel.
A Showing Up című filmben is egy egészen új karaktert, egy szobrászt alakít, akinek egyszerre kell megküzdenie a kapuzárás szomorú és ijesztő, csendes pánikjával, és megélni az alkotás olykor örömteli, olykor fájdalmas, de valahogy mégis megnyugtató folyamatát. Az már azonban az előzetesből is kitűnik, hogy bármilyen szerepet kell megformáljon, Williams mindig olyan erővel van jelen Reichardt képein, hogy csendes, visszahúzódó vagy éppen elsőre szürkének tűnő karakteréről képtelenség levenni a szemünket.
A Showing Up bemutatója Cannes-ban volt, az amerikai mozikba pedig tavasszal kerül majd.
November 21-én tartják meg a Nemzeti Filmintézet 10. Inkubátor pitchfórumának döntőjét, ahol tíz pályakezdő filmes fogja prezentálni az első egészestés (és egy rövid animációs) filmtervét. A következő két hétben az összes alkotót bemutatjuk.
November 20-án kerül a mozikba a Sárkányok Kabul felett című magyar háborús akciódráma. Dyga Zsombor valós eseményeken alapuló filmjének főbb szerepeit Jászberényi Gábor, Mészáros Blanka, Borovics Tamás, Hajmási Dávid, Dietz Gusztáv, Trokán Nóra, Ertl Zsombor és Stohl András alakítják.
A 22. Verzió Filmfesztivál idei szlogenje az "Együtt létezünk". November 11. és 19. között Magyarország egyetlen emberi jogi dokumentumfilm-fesztiválja 11 szekcióban mutatja be újra a világ legaktuálisabb és legerősebb kreatív dokumentumfilmjeit.
Nemes Jeles László történelmi családkereső-trilógiájának záródarabja az apaság kérdését, az apai szerep ellentmondásosságát állítja a középpontba. Az Árva Velencében debütált, a magyar közönség először pedig a Cinfesten láthatta először.