Május 26. és június 2. között zajlott a lengyel városban a 64. Krakkói Filmfesztivál, amelyen a legjobb kisjátékfilmnek járó Ezüst Sárkány díjat Korom Anna rendező Diamond Beauty című alkotása nyerte. A győzelemmel a kisfilm Oscar-nevezésre is alkalmassá vált. A zsűri indoklása szerint ,,egyedi, érzelmileg és vizuálisan intenzív film, egyszerre visszataszító és elbűvölő, fordulatos humorral, de a szereplők iránti tisztelettel és empátiával meséli el a történetét."
Orr- és mellplasztika, szájfeltöltés, póthaj és karomra hegyezett műkörmök – az ötvenes Máriának (Nyertes Zsuzsa) alig akad olyan felület a testén, ami nem lett mesterségesen átalakítva. A szíve azonban a régi, azóta össze van törve, hogy 30 évvel ezelőtt elhagyta őt az egyetlen igazi szerelme. A sors azonban most összematcheli őt Tinderen a férfival, aki nem ismeri fel benne a régi Máriát, ő pedig a nagy találkozás előtt további szépészeti beavatkozásokra készül, hogy sértetlen maradjon az inkognitója.
Korom Anna és Nyertes Zsuzsa a Diamond Beauty forgatásán / Fotó: Kinomoto
A kisjátékfilm Korom Anna első nagyjátékfilmtervének (Lady Sunshine) előtanulmánya, amit számos nemzetközi fórumon díjazták már.
A Diamond Beauty forgatókönyvét a rendező Soós Andrással közösen jegyzi, a film producere Szijártó Anna, operatőre Bedécs Lola, látványtervezője Tyekvicska Virág, vágója Kovács Dávid. A Kinomoto gyártásában, a Freeszfe Society, Universität für Musik und darstellende Kunst Wien és az Ódry Színpad finanszírozásával készült.
A kisfilmet itthon a június 5-ig tartó Friss Hús Budapest Nemzetközi Rövidfilmfesztivál versenyprogramjában is vetítik.
Korom Anna: Fontos, hogy amit a főhős átél, azt mélyen át tudjam érezni
A ritmikus gimnasztika szigorú kereteit a film határtalannak tűnő világára cserélte, és bár a musicalhez és a meztelenséghez is merészen nyúló rövidfilmjeiből az hihetnénk, ebben lelte meg a szabadságát, elmondta, ez miért jóval bonyolultabb. A 11. Friss Húson a legígéretesebb 30 év alatti rendezőnek választották meg, filmjeiben megdöbbentő bátorsággal beszél tabukról, interjúnkban ugyanezzel a nyíltsággal mesélt lázadásról, plasztikázásról és női szépségideálról, Mónika transzneműségéről és Nikó anyai depressziójáról.