A május 29-én este hétkor kerül sor Kostil Danila Kulo City című filmjének vetítésére a Műcsarnokban. A premiervetítést követően június 10-én nyílik a NextArt Galériában a film készítése során keletkezett műalkotásokat bemutató kiállítás.
A Stark Attila azonos című könyve nyomán készült film folyamatos vetítése mellett megpróbálják felidézni a forgatási helyszín hangulatát: a film alatt készült festmény, fotók, sablonok, videók bemutatásával Kulo Cityvé alakítják a kortárs művészeti galéria white cube-ját. A kiállítás alatt egyedülálló lehetőség nyílik a könyv és a dvd-film együttes megvásárlására.
"Budapest nagyon koszos hely. Két fele van, Buda és Pest, az egyik részen gazdagabbak laknak, ez nem olyan koszos, a másik szaros, hugyos. Az utcák olyan vályúszerűek, és lehet szélesek, de fa szinte sehol, és sötét, mint egy koszos vályú..." - indul a könyv és az abból készült film.
A Kulo City az eredetileg utcaművészként tevékenykedő Stark Attila diplomamunkája volt a MOME-n, ami 2007-ben könyv formátumban is megjelent (Stark Attila: Kulo City, Roham Kiadó 2007). Kulo City a bulik, a lelkesültség, és a letargia ezredfordulós Budapestjének lenyomata, mely egyszerre nemzeti, vicces, ironikus, szemtelen, laza; mégis megrázó.
A film három szintet mutat be: a létező várost, mindannyiunk életterét, mely a főhős számára Kulo Cityvé alakul át. A valódi utcák valódi falfirkái, melyek a főszereplő világának kézzelfogható kivetüléseként a vásznon életre kelnek, egy a két világ közötti köztes szintet jelenítenek meg. A különböző technikák alkalmazása egymásba olvasztja a rajzolt és a filmre vett világot, melynek képei egymásba kapcsolódó vizuális folyamként jelennek meg.
A NextArt Galéria új médiumok felé nyitásának következő lépése Kostil Danila vizuális elképzeléseinek bemutatása. A rendező a Kolin Kollektíva néven működő alkotóműhely egyik alapítója, amely évek óta közösen valósítja meg művészeti termékeit: ezúttal a Kulo City film változatát.
Stáb:
Írta: Kiss Kovács Tímea
Operatőr: Garai Gábor
Art director: Kiss Heni, Stark Attila, Kostil Danila
Vágó: Polgári Márton
Producer: Ausztrics Andrea
Co-producer: Fekete Xénia
Executive producer: Wizner Balázs
Rendező: Kostil Danila
Még több magazin
magazin
Működhet-e úgy egy bűnügyi film, ha a bűntett olyannyira megfoghatatlan, hogy sok néző észre sem veszi azt? A Hukkle esetében a bűntény csak arra…
továbbmagazin
Cancel culture az anatóliai tájban: Nuri Bilge Ceylan új filmjének tanár főhősét azzal vádolják meg, hogy bántalmazza a diákjait. Az Elszáradt…
továbbFriss
Filmpremierekkel érkezik a 44. Budapesti Tavaszi Fesztivál
Herendi Gábor futókról szóló romantikus vígjátékot készít
Ők az idei Mozgókép Fesztivál életműdíjasai
Élőzenével kísért némafilmekkel ünnepli a magyar film napját az Uránia
Idén májusban is lesz Artmozik éjszakája
Foroghat a Ványa bácsi, a Magyar királylányok és az itt élő svábokról szóló dokfilm is
Breier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié