Haneke szereplőivel és az Arany Pálmával
Haneke a hatodik olyan alkotó, aki kétszer is megkapta a fődíjat. Nanni Moretti zsűrielnök indoklásában hangsúlyozta a két főszereplő, Trintignant és Riva "alapvető hozzájárulását" a film sikeréhez. A két színész a rendezővel közösen vette át a fődíjat, a fesztiválpalota 2500 fős közönsége felállva tapsolta meg az alkotókat. Az osztrák rendezőt sokszor éri az a vád, hogy steril, provokatív, sokszor kioktató hangvételű társadalomkritikai filmeket készít. A leépülésről és az elmúlásról a tőle megszokott kegyetlen pontossággal és egyszerűséggel megrendezett Szerelem azonban ezúttal olyan gyengédséggel párosul, amely a fesztiválközönség egyértelmű lelkesedését váltotta ki.
A Szerelem című drámát a fesztivál negyedik napján mutatták be, a sajtóvetítésen és a díszbemutatón is hosszan ünnepelték, azóta pedig a tudósítók, a kritikusok és a filmes szaklapok ranglistáján is az osztrák-francia-német koprodukcióban készült film állt az élen. A rendező kiindulópontja - mint a film sajtótájékoztatóján elmondta - az volt: miként tudjuk feldolgozni azt, hogy előbb-utóbb szembesülni kell azok szenvedésével, akiket nagyon szeretünk. Az érdekelte, hogy milyen az egyes emberek viselkedése egy ilyen nehéz helyzetben.
A sajtó másik nagy esélyesnek a román Cristian Mungiu harmadik filmje (Dupa dealuri - A dombokon túl) számított. A román alkotógárda két díjat is kapott: a legjobb forgatókönyvnek járó szobrot a rendező, a legjobb női alakítás díját pedig a két főszereplő, Cosmina Stratan és Cristina Flutur megosztva vehette át. A 2007-ben a 4 hónap, 3 hét, 2 nap című drámával fődíjat nyert Mungiu filmje egy 2005-ös igaz történeten alapul, amikor is egy a zárdába bevonult barátnője után érkező fiatal skizofrén lány egy ördögűzési ceremónia után meghalt. Az egy elzárt moldovai kolostorban történt tragédiáról Tatiana Niculescu újságíró két könyvet is írt az események és a két árvaházban felnőtt lány életének hátteréről, Mungiu ezek alapján készítette a filmet, amely a szigorú ortodox szabályok szerint élő női közösség mindennapjaira koncentrál. A két és fél órás alkotás egyben a mai román társadalomról is kritikus képet rajzol fel.
A zsűri Nagydíját Matteo Garrone olasz rendező Reality (Valóság) című filmje kapta. Az olasz művész másodszorra érdemelte ki a világ egyik legrangosabb filmes találkozójának második legjelentősebb díját: 2008-ban a maffiáról készült Gomorra című alkotását, ezúttal pedig egy konvencionálisabb, a televíziós valóságshow-k világáról készített filmjét díjazta a zsűri. A legjobb rendezés díját a mexikói Carlos Reygadas vehette át negyedik filmjéért, a Post Tenebras Lux című misztikus és radikális alkotásért, amely egy nagyvárosból vidékre költöző polgári család kínlódásairól szól egy erőszakos közegben. A rendező köszönetet mondott "a szabad férfiakból és nőkből álló" zsűrinek a díjért, és "a sajtó képviselőinek, akik 3-4 napja nem győzik elkényeztetni". Reygadas azon ironizált, hogy az értelmezhetetlennek tűnő filmet az újságírók kifütyülték, majd a francia sajtó számon kérte a szervezőkön, hogyan kerülhetett ez a mű a versenybe, a nemzetközi kritika pedig egyöntetűen "blöffnek" találta a filmet.
A legjobb férfi alakítás díját a dán Mads Mikkelsen érdemelte ki Thomas Vinterberg filmje, a Jagten (Vadászat) című alkotás főszereplőjeként. A megtörtént eset alapján írt forgatókönyv főhőse egy negyven év körüli, elvált óvodai felügyelő, akit a legjobb barátjának ötéves kislánya pedofíliával vádol meg. A néző végig tudja, hogy a kisváros életéből a vádak miatt teljesen kiközösített, megvert, majd rendőri vizsgálat alá kerülő férfi ártatlan. Mire azonban az igazság kiderül, a pletyka helyrehozhatatlan károkat okoz a baráti társaságban. A zsűri díját Ken Loach brit filmrendező vehette át a The Angels's Share (Az angyalok jussa) című filmjéért. A 2006-ban a Felkavar a szél című filmjéért Arany Pálmát nyert 75 éves rendező ezúttal egy Glasgowban játszódó könnyed vígjátékkal versenyzett Cannes-ban, amelyben közmunkára ítélt, fiatal bűnözők egy csapata egy felbecsülhetetlen értékű, régi whiskys hordó ellopására szánja rá magát.
A legjobb rövidfilmnek járó Arany Pálmát a 33 éves L. Rezan Yesilbas török rendező vihette haza Csend című alkotásáért. A fesztivál négy szekciójába beválogatott fiatal rendezők közül a legjobb elsőfilmnek járó Arany Kamera-díjat pedig Benh Zeitlin amerikai rendező Beasts of the Southern Wild című filmje kapta, amelyet az Un Certain regard (Egy bizonyos nézőpont) elnevezésű válogatásában mutattak be. A szekcióban egyébiránt ez a film érdemelte ki szombaton a Nemzetközi Filmkritikusok Szövetségének (FIPRESCI) díját is, amelyet a nemzetközi zsűritől függetlenül ítéltek oda. A hivatalos versenyprogramból a kritikusok az orosz filmet, Szergej Loznyica A ködben című II. világháborús drámáját találták a legjobbnak.