Gyilkos Szerelmes könnyek

A film a Budapesti Függetlenfilm Fesztiválon első díjat, az Országos Függetlenfilm Fesztiválon pedig közönségdíjat kapott. Akik a Nomen est omengroteszk humorát és abszurd dramaturgiáját várják, azoknak (kellemesen) kell majd csalódniuk, az alkotók ugyanis ezúttal egy logikusan felépített bűnügyi történetet vittek vászonra, amely azonban nem nélkülözi a parodisztikus elemeket

A krimi helyszíne London, 2007. A városban pszichopata gyilkos szedi áldozatait. Az  a közös bennük, hogy mindegyikük szappanopera-rajongó és minden este ott ülnek a képernyő előtt, amikor az új sikersorozat, a Szerelmes könnyek fut. A gyilkos mindig az adás közben csap le, ettől remélve, hogy elveszi a nézők kedvét a további tévézéstől. De vajon a londoni lakosokat tényleg meg lehet ennyivel félemlíteni?

Miközben Bill rendőrfőnök (Isépy Tamás) barátjával, a könyvtáros Jackkel (Szamosi Ferenc) és a csinos egyetemistával (Kulcsár Tamara) az ügyben nyomoz, Jack egy több mint kétszáz éves rejtélyre bukkan, amelynek szálait Sherlock Holmes-i logikával próbálja felderíteni.

Szörnyű rejtélyek nyomában
A taxisofőr hazatért

A film költségvetése még az előző filmét is alulmúlta, a Deus mindössze 40 ezer forintba került és ebben benne van egy levágott fej 15 ezer forintos bérleti díja is! A filmhez sikerült technikai szakik segítségét is megnyerni, a Zenéért és a hangért Nagy Lajos, a kameramunkáért pedig túlnyomórészt Kósa László volt a felelős.

Az amatőrökből álló színészi gárda olyan profikkal egészült ki, mint Koltai Judit, Kulcsár Tamara, Borbély Zoltán és a színházigazgató-rendező Karinthy Márton.

Isteni beavatkozás mozikban és tévékben

A filmet a Tabán és a Bem mozi tűzi műsorára. Az első vetítés szeptember 8-án, szombat este 7 órakor a Tabán moziban lesz, majd vasárnap a Bemben láthatja a közönség a Deus ex machinát. A 73 perces alkotás kísérője a Kedvenc esernyő című díjnyertes rövidfilm lesz. A lelkes amatőr csapat alkotása az következő hétvégéken lesz látható, egyelőre az említett két moziban, és a nézőszámtól függően sor kerülhet az országos forgalmazásra is – véli a rendező.

Ami nem lenne példa nélküli eset, tavaly ősszel került mozikba a 150 ezer forintból készült Szűzijáték. A film novemberi bemutatóját követően is még több hónapon át szerepelt több fővárosi és vidéki filmszínház programjában. A rendező azon van, hogy a Deus ex machina mozik mellett televíziók programjába is bekerüljön.

Ahol a rendező is dolgozik
Kellékszállítás a forgatáson

Az elmúlt egy évben folytak a film utómunkálatai, Szalay Kristóf vezetésével, aki az amatőr filmezés mellett profi tanár, az Álmos Vezér Téri Általános Iskola és Gimnáziumban tart német órákat. A forgatás tavaly júliusban ért véget, összesen 11 napig készültek a felvételek. Az utómunkálatok első részeként februártól márciusig folyt a vágás, áprilisban a hang utómunkálatokkal foglalkoztak. Így került sor a film bemutatójára a Budapest Független Filmszemlén, ami után főként a hangon finomítottak az alkotók.

Nem a véletlenre építenek

Szalayék a Deus ex machinát már sokkal profibban készítették, mint előző alkotásukat, külön gondot fordítva a dramaturgiai kidolgozottságra, a hangra vagy a világításra. Következő, Random című alkotásukkal ugyancsak a megkezdett, szakmai igényesség felé vezető úton szeretnének haladni.

Egyre profibbak, például a hanggal
Házimozi 40 ezerből

Ebben pedig reményeik szerint felhasználnák az esetleges jövőbeli szponzori támogatást. Szalay szerint csapatukban szükség lenne egy gyártásvezető-marketinges és/vagy egy producer munkájára. A rendező szerint egy-két millió forint már olyan összeget jelenthetne számukra, amelyből már bátran hozzá láthatnának a következő film készítéséhez.

A Randommal, amelynek forgatókönyve már elkészült az alkotók visszakanyarodnának ahhoz a groteszk, abszurd műfajhoz, amelyhez a Nomen est omen is tartozik. A legközelebbi filmtervről a rendező egyelőre nem szeretne még beszélni, mindenesetre a hazai környezetben játszódó alkotás forgatása a tervek szerint jövő nyáron kezdődhetne.