podcast
Zámbó Jimmy minden idők egyik legellentmondásosabb magyar popikonja, akinek felemelkedéséről és tragikus sorsáról „igaz történetek és hazugságok”…
továbbpodcast
Cigányozás és zsidózás az első öt percben, majd a transzneműt nőt alakító Rujder Vivient élő adásban verik meg. A Terápia és az Aranyélet írója egy…
továbbpodcast
A Filmhu és a MADOKE közös podcastsorozatának vendégei több éven át voltak aktívan jelen egy-egy krízisben lévő család életében: Kálmán Mátyás a…
továbbpodcast
Az idei év a nyolcvanas évek nosztalgiájáról, A besúgót övező heves vitákról, magabiztos rendezői bemutatkozásokról, és egy női testépítőről szólt,…
továbbpodcast
Ádámból, a borsodi juhpásztorból rap formájában tör fel az indulat, amit az apja és a világ iránt érez. Hogyan született meg Larry pattanásig…
továbbpodcast
1943-ban Oscart nyert, később ennél is nagyobb magasságokba jutott. Michael Powell rendezővel a filmtörténet egyik legjelentősebb alkotópárosa volt…
továbbpodcast
Megöli a streaming a mozit? A már sokszor feltett kérdés megválaszolására az adás végéig várni kell, vendégeinkkel az online térben fellelhető…
továbbpodcast
Miért imád kertészkedni Szilágyi Fanni? Miben segítik az állatok Stork Natasa színészi munkáját? Az idei év egyik legjobb magyar filmje, a Veszélyes…
továbbpodcast
A Filmhu és a MADOKE most induló podcast-sorozatában a meghívott vendégeink segítségével részről részre alámerülünk a magyar dokumentumfilm…
továbbpodcast
Mi pontosan egy intimitás-koordinátor feladata? Mikor lesz itthon is külön felelőse a stábtagok mentális egészségének vagy a környezettudatos…
továbbSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Minél boldogabb országban élsz, annál kevésbé érted ezt a filmet
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéAz Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.
Szilágyi Zsófia költözős filmjét is díjazták a 20. CineFesten
Csoda, ha a rendező és a producer még szóba áll egymással Velencében
Elváltnak lenni sokkal jobb, mint nem - Megjött Szilágyi Zsófia új filmjének előzetese
a teljes dossziéVizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.
Kardos Sándor nyári egyeteme: Kontár-hű ábrázolás
Kardos Sándor nyári egyeteme: A Szaturnusz gyűrűje
Kardos Sándor nyári egyeteme: Az emberiség kimeríthetetlen tartalékai - Első rész
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéKondor Géza / Kölyök