podcast
November 14-ig látható a Ludwig Múzeumban a magyar film 120 évét felölelő Nagylátószög kiállítás. A tárlat két kurátorával, Barkóczi Jankával és…
továbbpodcast
Störr kapitány és felesége egy világos párizsi lakásból a sötétebb tónusú Hamburgba költözik. Mit árul el róluk és a kapcsolatukról a tér, amiben…
továbbpodcast
Tizenhárom évesen szponzorált gördeszkás akart lenni, diák Oscar-jelölt filmrendező lett belőle, szeptember végén pedig kijött a mozikban első…
továbbpodcast
Az NFI közreműködésével megvalósuló filmszakmai podcast sorozat legújabb részéhez két céllal ültünk le. Egyrészt hogy bátorítsuk azokat, akik…
továbbpodcast
Színész, aktivista, a noÁr mozgalom alapítója. Először nálunk mesélt részletesen a Hadik című történelmi kalandfilmről. A felkészülés részeként…
továbbpodcast
A fiatal harmincasok kapunyitási pánikját első kézből ismerik, filmjüket saját és barátaik tapasztalatai ihlették. A legjobb dolgokon bőgni kell…
továbbpodcast
Mit keres egy dimenzióportál és Verne Gyula az Így vagy tökéletes című romantikus dramedy-ben? Varsics Péter arról mesélt nekünk, miben akart más…
továbbpodcast
Az NFI közreműködésével megvalósuló filmszakmai podcast sorozat legújabb részében a mozgóképipar fejlesztéséért felelős kormánybiztossal, Káel…
továbbpodcast
A Mesék a zárkából című dokumentumfilmtől összeszorul a szív, és visszahozza a hitet az emberiségben. Teszi ezt úgy, hogy menet közben változtatni…
továbbpodcast
Alighanem nemcsak 2021 legőrültebb magyar filmje lesz az Űrpiknik, hanem a következő néhány évben sem fog legyőzőre találni ebben a tekintetben.…
továbbSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Minél boldogabb országban élsz, annál kevésbé érted ezt a filmet
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéAz Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.
Szilágyi Zsófia költözős filmjét is díjazták a 20. CineFesten
Csoda, ha a rendező és a producer még szóba áll egymással Velencében
Elváltnak lenni sokkal jobb, mint nem - Megjött Szilágyi Zsófia új filmjének előzetese
a teljes dossziéVizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.
Kardos Sándor nyári egyeteme: Kontár-hű ábrázolás
Kardos Sándor nyári egyeteme: A Szaturnusz gyűrűje
Kardos Sándor nyári egyeteme: Az emberiség kimeríthetetlen tartalékai - Első rész
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéAz életet két részre osztom: Rettenetesre és nyomorúságosra.
Alvy Singer / Annie Hall