videó
Játékos és provokatív filmnek ígérkezik a Háromezer számozott darab, melyben egy színdarab és a benne szereplő roma fiatalok valósága mosódik össze…
továbbhír
Középkori kalandfilm készül a tatárjárás koráról. A Nemzeti Filmintézet gyártási támogatást szavazott meg a magyar-mongol-angol koprodukcióban, 1242…
továbbmagazin
Császi Ádám, a Viharsarok rendezője éppen második nagyjátékfilmjén dolgozik: a Háromezer számozott darab alapját a nagy sikerű Cigány magyar című…
továbbmagazin
Egy friss sikerkönyv adaptációja, egy megtörtént bűneset feldolgozása, történelmi vígjáték és coming-of-age sztori – Bodzsár István producerrel…
továbbmagazin
Bodzsár Márk első nagyjátékfilmje, az Isteni műszak október 24-én kerül a mozikba. A film abszurd humorral meséli el egy mentőápoló alászállását az…
továbbmagazin
Bodzsár Márk a Filmművészeti Egyetem forgatókönyvíró szakán végzett: a Levegőt venni című Hajónaplóját Prix Európa díjra jelölték, majd készülő…
továbbmagazin
Bergendy Péter új filmjének forgatására egy félreértés miatt rossz napon érkeztünk, de jó anyagot hoztunk ki belőle: ebben segítségünkre volt…
továbbhír
Fazekas Csaba 2003-ban nagy sikert aratott első játékfilmjével, a Boldog Születésnapot!-tal. Most – hét év reklámfilmezés után – készíti elő…
továbbhír
Az utóbbi évek egyik legfontosabb kezdeményezése fűződik Bodzsár István nevéhez és az Unio Filmhez, illetve a Magyar Televízióhoz. Ők hívták …
továbbfilmhutv
A Kis Magyar Dekameron pályázat díjátadóját követően kérdeztük a két nyertest, Szécsi Noémit (meghívásos pályázat), illetve Harangi Andreát…
továbbSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Minél boldogabb országban élsz, annál kevésbé érted ezt a filmet
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéAz Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.
Szilágyi Zsófia költözős filmjét is díjazták a 20. CineFesten
Csoda, ha a rendező és a producer még szóba áll egymással Velencében
Elváltnak lenni sokkal jobb, mint nem - Megjött Szilágyi Zsófia új filmjének előzetese
a teljes dossziéVizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.
Kardos Sándor nyári egyeteme: Kontár-hű ábrázolás
Kardos Sándor nyári egyeteme: A Szaturnusz gyűrűje
Kardos Sándor nyári egyeteme: Az emberiség kimeríthetetlen tartalékai - Első rész
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié