hír
A hétvégén véget ért a 74. Cannes-i Nemzetközi Filmfesztivál. A világ egyik legrangosabb filmes mustáján bemutatkozott alkotások közül többet a…
továbbhír
Julia Ducournau Titán című francia pszichothrillere nyerte a 74. cannes-i fesztivál Arany Pálmáját, ezzel ő a második nő, aki megkapta ezt a díjat.
továbbmagazin
Tavasszal tizenhárom nap alatt leforgatták, és most Cannes-ban be is mutatták Mundruczó Kornél és Wéber Kata legújabb filmjét, a vadonatúj Cannes…
továbbhír
Nagy tapssal jutalmazta a közönség vasárnap este a 74. cannes-i fesztiválon Mundruczó Kornél Evolúció című filmjét, amelyet a szemle idén…
továbbmagazin
Tavaly a Covid eltörölte, idén viszont szigorú megszorításokkal, új szabályokkal és Spike Lee színes szemüvegeivel visszatért a cannes-i…
továbbhír
A francia Leos Carax angol nyelvű, Annette című zenés filmjének díszbemutatójával vette kezdetét a seregszemle. A zsűri többsége nő, Spike Lee…
továbbhír
A feleségem története és az Evolució mellett egy harmadik magyar alkotás is szerepel a cannes-i fesztivál programjában. A filmes egyetemeken készült…
továbbhír
A két világsztár Leos Carax, a Holy Motors rendezőjének első angol nyelvű filmjében alkot egy párt, akiknek az életét felforgatja kétéves kislányuk…
továbbhír
Hagyományosan májusban szokott sor kerülni a cannes-i fesztiválra, ám a szervezők idén a koronavírus-járvány miatt két hónappal későbbre, júliusra…
továbbFriss
Andrea Arnold a tehenek után visszatért a gyökereihez
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Tokióban kap életműdíjat Tarr Béla
Dán abortuszdráma nyerte az ATAFF fődíját
Rangos sportfilmes díjra jelölték Gémesi Csanád kardvívó portréját
A Holnap meghalok és a Mélypont érzés is különdíjat kapott Varsóban
Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Minél boldogabb országban élsz, annál kevésbé érted ezt a filmet
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéAz Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.
Szilágyi Zsófia költözős filmjét is díjazták a 20. CineFesten
Csoda, ha a rendező és a producer még szóba áll egymással Velencében
Elváltnak lenni sokkal jobb, mint nem - Megjött Szilágyi Zsófia új filmjének előzetese
a teljes dossziéVizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.
Kardos Sándor nyári egyeteme: Kontár-hű ábrázolás
Kardos Sándor nyári egyeteme: A Szaturnusz gyűrűje
Kardos Sándor nyári egyeteme: Az emberiség kimeríthetetlen tartalékai - Első rész
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié