hír
A hétvégén Reykjavíkban tartották a 35. Európai Filmdíjátadót, ahol az este legnagyobb nyertese Ruben Östlund influenszerekről és dúsgazdagokról…
továbbhír
A 75. cannes-i fesztivál közleményben fejezte ki, hogy nem fogad orosz delegációt, amíg az Ukrajna elleni orosz invázió folytatódik. Cannes mellett…
továbbhír
Az Európai Filmakadémia nyilvánosságra hozta a 2021-es végső jelöltjeit: a Titán, Az apa és a Quo Vadis, Aida? kapta a legtöbb jelölést 4-4-4…
továbbhír
Az Európai Filmakadémia bejelentette 2021-es nagyjátékfilm válogatásának első felét. Fliegauf Bence, Horvát Lili és Nagy Dénes filmjei is bekerültek…
továbbhír
Az Át a határon című film nyerte az idei Európai Filmakadémia (EFA) Fiatal Közönség Díját vasárnap. Az elismerést 38 ország 3600 fiatal nézője…
továbbhír
Három ifjúsági film van versenyben az Európai Filmdíj legjobb ifjúsági film kategóriájában, aminek nyertesét a gyerekközönség választhatja ki. Az…
továbbhír
Thomas Vinterberg rendezése, a Még egy kört mindenkinek volt a legsikeresebb alkotás az Európai Filmakadémia (EFA) díjátadóján. A legjobb női…
továbbhír
A lengyel rendező Wim Wenderst váltja, aki 1996-tól mostanáig volt az EFA elnöke. Enyedi Ildikót beválasztották a szervezet igazgatótanácsába.
továbbhír
Virtuális gálán adják át a 33. Európai Filmdíj győzteseinek trófeáit decemberben. Az Európai Filmakadémia a járványhelyzet miatt döntött úgy, hogy…
továbbhír
Az Európai Filmakadémia közzétette 13 filmből álló dokumentumfilmes listáját, amelyen magyar alkotás, Szabó Réka filmje is szerepel. A létezés…
továbbSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Minél boldogabb országban élsz, annál kevésbé érted ezt a filmet
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéAz Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.
Szilágyi Zsófia költözős filmjét is díjazták a 20. CineFesten
Csoda, ha a rendező és a producer még szóba áll egymással Velencében
Elváltnak lenni sokkal jobb, mint nem - Megjött Szilágyi Zsófia új filmjének előzetese
a teljes dossziéVizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.
Kardos Sándor nyári egyeteme: Kontár-hű ábrázolás
Kardos Sándor nyári egyeteme: A Szaturnusz gyűrűje
Kardos Sándor nyári egyeteme: Az emberiség kimeríthetetlen tartalékai - Első rész
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéKeenan / Szeress, ha tudsz!