hír
Sopsits Árpád 2016-os A martfűi rém óta először jelentkezik egész estés filmmel, október 26-tól ismét nézhetünk tőle fikciós alkotást moziban. A…
továbbvideó
Sopsits Árpád személyes hangvételű bűnügyi történetében három család élete fonódik össze egy régi ügy kapcsán. A martfűi rém rendezőjének…
továbbvideó
Játékos és provokatív filmnek ígérkezik a Háromezer számozott darab, melyben egy színdarab és a benne szereplő roma fiatalok valósága mosódik össze…
továbbvideó
Már az előzetesben is kemény kérdéseket szegeznek a nézőnek a cigánysággal és a saját előítéleteivel kapcsolatban a Háromezer számozott darab…
továbbhír
Háromezer számozott darab címmel a legnagyobb európai kisebbség, a romák művészi ábrázolásának ellentmondásairól készített fekete komédiát Császi…
továbbmagazin
Leforgott a Mellékszereplők, Sopsits Árpád, A martfűi rém rendezőjének puzzle-szerűen felépülő tévéfilmje. A három családról szóló társadalmi dráma…
továbbmagazin
Az Önismereti Filmes Műhely két civil szervezet, az Életrevaló Egyesület és az Északi Támpont Egyesült közös projektje, amit 2016 óta visznek el…
továbbmagazin
Császi Ádám, a Viharsarok rendezője éppen második nagyjátékfilmjén dolgozik: a Háromezer számozott darab alapját a nagy sikerű Cigány magyar című…
továbbhír
A Viharsarok rendezője, Császi Ádám egy roma fiatalokból álló színtársulat szürreális utazásáról forgatja új nagyjátékfilmjét. A Háromezer számozott…
továbbmagazin
Novák Erik saját maga alakítja új filmjének főszereplőjét, akinek története szubjektív szemszögből, nyolc nővel való párkapcsolatán keresztül bomlik…
továbbFriss
Radu Jude és Cristi Puiu a 18. Román Filmhéten
Elszánt hackerek, szicíliai medvék és egy szókimondó béka a Francia Intézetben
Az Oscar-díjra kvalifikáló fesztiválok elit klubjába került a Friss Hús!
Három operatőr kap Kovács László-Zsigmond Vilmos Életműdíjat
Dél-koreai és gluténérzékeny mesével is csábít a 12. Primanima
Mentősnő rejtélyével és repedező családi dinamikával érkezik a Szlovén Filmnapok
Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Minél boldogabb országban élsz, annál kevésbé érted ezt a filmet
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéAz Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.
Szilágyi Zsófia költözős filmjét is díjazták a 20. CineFesten
Csoda, ha a rendező és a producer még szóba áll egymással Velencében
Elváltnak lenni sokkal jobb, mint nem - Megjött Szilágyi Zsófia új filmjének előzetese
a teljes dossziéVizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.
Kardos Sándor nyári egyeteme: Kontár-hű ábrázolás
Kardos Sándor nyári egyeteme: A Szaturnusz gyűrűje
Kardos Sándor nyári egyeteme: Az emberiség kimeríthetetlen tartalékai - Első rész
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié