hír
Október 28. és november 7. között tartják a londoni Raindance Filmfesztivált - a járvány miatt az online térben. A FOMO - Megosztod és uralkodsz is…
továbbhír
Nyolc magyar filmet láthat a közönség a szombaton kezdődő palicsi filmfesztiválon. A versenyprogramban Bagota Béla alkotása, a Valan - Az angyalok…
továbbhír
Magyar thrillereket, vígjátékokat és dokumentumfilmeket is vetítenek augusztus 4. és 6. között a kolozsvári Transilvania Nemzetközi Filmfesztivál…
továbbhír
Hartung Attila FOMO - Megosztod és uralkodsz című filmjét is bemutatják Prágában az Európai Filmnapokon (DEF), amelynek programsorozata a…
továbbmagazin
Díjakkal halmozták el a FOMO vágásáért, a magyar filmkritikusok és a Magyar Filmakadémia is őt kiáltotta ki a tavalyi év legjobb vágójának. Azt…
továbbhír
Tóth Barnabás Akik maradtak című filmje kapta a legjobb játékfilmnek járó díjat a Magyar Mozgókép Szemle csütörtöki gáláján a fővárosi…
továbbmagazin
Enyedi Ildikó és Máthé Tibor mesterszakos rendező-osztálya 2015 és 2018 között járt a Színház- és Filmművészeti Egyetemre. A végzős diákok általában…
továbbhír
Tóth Barnabás alkotása gyűjtötte idén a legtöbb, összesen 11 jelölést a Magyar Filmdíj mozifilmes szekciójában. Az Akik maradtak Szász Attila,…
továbbhír
A FOMO - Megosztod, és uralkodsz című film kapta a B. Nagy Lászlóról elnevezett fődíjat a magyar filmkritikusok pénteki díjátadóján. A díjazottak…
továbbmagazin
Szerkesztőségünk most is összeült, vitázott és szavazott az elmúlt év legjobb magyar filmjeiről: lett benne abszurd történelmi vígjáték, telefonos…
továbbSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Minél boldogabb országban élsz, annál kevésbé érted ezt a filmet
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéAz Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.
Szilágyi Zsófia költözős filmjét is díjazták a 20. CineFesten
Csoda, ha a rendező és a producer még szóba áll egymással Velencében
Elváltnak lenni sokkal jobb, mint nem - Megjött Szilágyi Zsófia új filmjének előzetese
a teljes dossziéVizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.
Kardos Sándor nyári egyeteme: Kontár-hű ábrázolás
Kardos Sándor nyári egyeteme: A Szaturnusz gyűrűje
Kardos Sándor nyári egyeteme: Az emberiség kimeríthetetlen tartalékai - Első rész
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié