hír
A Ji.hlava Nemzetközi Dokumentumfilm Fesztivál work-in-progress szekciójában mutatkozik be Konkol Máté és alkotótársai legújabb, jelenleg az…
továbbhír
Október 25. és 30. között rendezik meg a Ji.hlava Nemzetközi Dokumentumfilm Fesztivált, melynek egyik fő programja az Emerging Producers workshop…
továbbhír
Kiosztották a 24. Jihlavai Nemzetközi Dokumentumfilm-fesztivál díjait, Lichter Péter Barokk Femina című alkotását különdíjjal jutalmazták. A rendező…
továbbhír
A 23. Jihlava Nemzetközi Dokumentumfilm Fesztiválon versenyprogramban debütál Lichter Péter harmadik játékfilmje, az Üres lovak, és A horror…
továbbhír
Forgács Péter, Zurbó Dorottya, Máté Bori és Lichter Péter új filmjeit beválogatták az október 24. és 29. között 21. alkalommal megrendezett Jihlavai…
továbbhír
A cseh DAFilms CZ és a Zöld Pók médiaműhely felhívást hirdet rövid dokumentumfilmek készítésére a dokumentumfilmezés iránt érdeklődő szakmabeliek és…
továbbhír
Először szerepel magyar kísérleti film a jihlavai dokumentumfilm-fesztivál versenyprogramjában
továbbhír
Csehországban, a jihlavai nemzetközi dokumentumfilm-fesztiválon szerepel a Balaton Method, Szimler Bálint és Rév Marcell zenés magyar…
továbbhír
A 19. Jihlava Nemzetközi Dokumentumfilm Fesztivál különleges vendége a WikiLeaks egyik alapítója és főszerkesztője, Julian Assange, a "digitális kor…
továbbhír
Közép-Európa egyik legfontosabb dokumentumfilm-fesztiválján Groó Diana Regina című filmje versenyez, Ugrin Julianna pedig az Emerging Producers…
továbbFriss
Andrea Arnold a tehenek után visszatért a gyökereihez
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Tokióban kap életműdíjat Tarr Béla
Dán abortuszdráma nyerte az ATAFF fődíját
Rangos sportfilmes díjra jelölték Gémesi Csanád kardvívó portréját
A Holnap meghalok és a Mélypont érzés is különdíjat kapott Varsóban
Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Minél boldogabb országban élsz, annál kevésbé érted ezt a filmet
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéAz Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.
Szilágyi Zsófia költözős filmjét is díjazták a 20. CineFesten
Csoda, ha a rendező és a producer még szóba áll egymással Velencében
Elváltnak lenni sokkal jobb, mint nem - Megjött Szilágyi Zsófia új filmjének előzetese
a teljes dossziéVizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.
Kardos Sándor nyári egyeteme: Kontár-hű ábrázolás
Kardos Sándor nyári egyeteme: A Szaturnusz gyűrűje
Kardos Sándor nyári egyeteme: Az emberiség kimeríthetetlen tartalékai - Első rész
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéOliver Tate / Submarine