hír
Változatos kulturális programokkal, koncertekkel, slam poetryvel, kiállítással és filmvetítésekkel is várja a közönséget a Margófeszt augusztus 10.…
továbbmagazin
Egy hete van önkéntes karanténban az ország, és nem is tudni, hogy mennyi ideig kell még elzártan élni az életünket. Ami biztos, hogy a héten is…
továbbmagazin
A héten új évtizedbe lépünk, ennek örömére hatalmas mennyiségű magyar filmmel látnak el minket a héten a tévében. Animált képrablók, Ötvös…
továbbmagazin
A régi nagyok közül Makk Károly és Gaál István is drámával tűnik fel a tévéműsorban, de megértjük, ha ebben az izzasztó időben inkább a felhőtlen…
továbbmagazin
Május 1-jére rengeteg magyar filmet időzítettek a csatornák, de a többi napon sem maradunk hazai íz nélkül. Gaál István bemutatja az ötvenes évek…
továbbhír
Tovább bonyolódik a Kojot, Kostyál Márk hányattatott sorsú filmjének ügye, ezúttal a film Facebook oldalán jelent meg egy kéretlen, politikai…
továbbhír
Kostyál Márk bemutatkozó nagyjátékfilmjét, a hazai mozikban szinte napra pontosan egy évvel ezelőtt debütált, majd onnan a jónak mondható induló…
továbbhír
A KUBIK coworking közösségi irodában most induló Látókép Filmklub első alkalommal az elsőfilmes Kostyál Márk Kojot című kortárs westernjét mutatja…
továbbmagazin
Hétvégén is folytatódik a filmvetítés a Szigeten. Thriller, dráma, animáció – a Cinema Hungary sátrában minden nap klasszikus és kortárs filmek…
továbbmagazin
A februári bemutató után hangos kritikai elismerésben részesült, mégis indokolatlanul hamar levették a műsorról Kostyál Márk bemutatkozó…
továbbSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Minél boldogabb országban élsz, annál kevésbé érted ezt a filmet
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéAz Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.
Szilágyi Zsófia költözős filmjét is díjazták a 20. CineFesten
Csoda, ha a rendező és a producer még szóba áll egymással Velencében
Elváltnak lenni sokkal jobb, mint nem - Megjött Szilágyi Zsófia új filmjének előzetese
a teljes dossziéVizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.
Kardos Sándor nyári egyeteme: Kontár-hű ábrázolás
Kardos Sándor nyári egyeteme: A Szaturnusz gyűrűje
Kardos Sándor nyári egyeteme: Az emberiség kimeríthetetlen tartalékai - Első rész
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié