hír
Megjelent a februári Filmvilág, amiben a western műfajának feltámadása és a kortárs Hollywood különböző arcai mellett, a magyar fókuszban Bereményi…
továbbhír
A Daazo kisfilmes honlap gondozásában megjelenő World of Shorts magazin legújabb számában a Berlini Filmfesztiválra fókuszál. A filmfesztiválon…
továbbhír
A Daazo gondozásában megjelenő World of Shorts magazin legújabb számában a velencei filmfesztiválra fókuszál. A fesztiválon nyomtatott formában is…
továbbhír
Megjelent a Metropolis folyóirat idei első száma, Japán kapcsolatok címmel. A lapszám a magyar filmtudományban meglévő, Japánhoz főződő kutatói…
továbbmagazin
Készülő tévéfilmeket bemutató sorozatunkat Fazakas Péter Szabadság különjárat című alkotásával folytatjuk. Az 1956-ben játszódó akciódús repülős…
továbbmagazin
A rövidfilmben az a jó, hogy túlzásba lehet vinni. Akár három napon át napi öt órában. Érzelmi hullámvasút és műfaji egyveleg: ezt kínálta idén is…
továbbmagazin
Fülöp Péter egy Celluloid Workshop alkalmával került a filmes világba. Dolgozott Bodzsár Márk kisfilmjeiben, és az Isteni műszakban, a Die Hardban,…
továbbmagazin
Miklauzic Bence Parkoló című filmjének forgatókönyve három évig készült, megjárta Cannes-t és a ScriptEast-et, augusztusban pedig megkezdődött a…
továbbmagazin
Cristina Grosan és Nedeczky Dóra külön pályázaton, de egy filmtervvel jelentkezett a Sarajevo City of Film-re. Mindketten részt vehettek a…
továbbmagazin
Hét évet kellett várni, hogy a legendás mentőkutya, Mancs ihlette mozifilm forogni kezdhessen. „Már nem is hittük, hogy eljutunk idáig”, mondta a…
továbbSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Minél boldogabb országban élsz, annál kevésbé érted ezt a filmet
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéAz Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.
Szilágyi Zsófia költözős filmjét is díjazták a 20. CineFesten
Csoda, ha a rendező és a producer még szóba áll egymással Velencében
Elváltnak lenni sokkal jobb, mint nem - Megjött Szilágyi Zsófia új filmjének előzetese
a teljes dossziéVizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.
Kardos Sándor nyári egyeteme: Kontár-hű ábrázolás
Kardos Sándor nyári egyeteme: A Szaturnusz gyűrűje
Kardos Sándor nyári egyeteme: Az emberiség kimeríthetetlen tartalékai - Első rész
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié