magazin
Az emlékezetes alakítások után itt az ideje, hogy az általunk legjobbaknak ítélt magyar filmeket ismét sorrendbe állítsuk. 2022 főleg az…
továbbhír
A Flight Filmfesztivál Ivan és Igor Buharov Melegvizek országa című filmjének ítélte a fődíjat. A versenyprogramban a szervezők olyan alkotásokat…
továbbmagazin
Mi történne, ha a növények átvennék felettünk az irányítást? Hogyan lesz egy performanszból mozifilm? Lehetővé teszi a támogatási rendszer, hogy a…
továbbhír
Tizenhetedik alkalommal rendezték meg a párizsi L'Europe autour de l'Europe fesztivált, ahol a Buharovok filmjét a Sauvage Awarddal ismerték el.
továbbmagazin
Megújult lelkesedéssel és friss energiákkal vágunk neki 2022-nek, el is jött az ideje, hogy összeszedjük milyen magyar filmekre fogunk idén beülni a…
továbbBreier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéZsófi / Csak szex és más semmi