magazin
2014 a költők éve, legalábbis Lichter Péternél. A fiatal kísérleti filmes idei első, Rimbaud című munkájában három magyar költővel, Kele Fodor…
továbbhír
A Limában megrendezett, függetlenfilmekre specializálódott filmfesztivál, a Lima Independiente két magyar kísérleti filmet tűz műsorára június…
továbbhír
A Daazo.com heti ajánlatában egy super 8-as technikával készült kisfilm, amelyet az Artbázis workshopján hoztak létre az alkotók.
továbbhír
Hegedűs 2 László Rögtön jövök című kisiflmje a január 26. és 28. között megrendezett drezdai filmfesztiválon versenyez.
továbbhír
Chicagói mozi műsorán Goda Krisztina játékfilmje, végéhez közeledik a Törőcsik Mari és Trill Zsolt főszereplésével készülő Szarvassá változott fiú,…
továbbhír
A Szabadság, szerelem és a Puskás Hungary Nairobiban, Villányi Dániel kisfilmje nyert a cambridge-i Super 8 fesztiválon, és filmek a költészetről a…
továbbhír
Coppola Drakula filmjének forgatókönyvírója tart mesterkurzust Budapesten, a Holnapelőtt a cambridge-i Super 8 festival programjában, és megalakult…
továbbhír
Somogyvári Gergő és Feszt Judit szemledíjas dokumentumfilmje részt vesz a szardíninai fesztiválon, Villányi Dániel alkotása lett a legjobb magyar…
továbbhír
Észak-Amerika legnagyobb filmfesztiválja csütörtökön kezdődik Torontóban, ahol a Nem vagyok a barátod az egyetlen magyar résztvevő alkotás, a 8.…
továbbSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Minél boldogabb országban élsz, annál kevésbé érted ezt a filmet
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéAz Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.
Szilágyi Zsófia költözős filmjét is díjazták a 20. CineFesten
Csoda, ha a rendező és a producer még szóba áll egymással Velencében
Elváltnak lenni sokkal jobb, mint nem - Megjött Szilágyi Zsófia új filmjének előzetese
a teljes dossziéVizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.
Kardos Sándor nyári egyeteme: Kontár-hű ábrázolás
Kardos Sándor nyári egyeteme: A Szaturnusz gyűrűje
Kardos Sándor nyári egyeteme: Az emberiség kimeríthetetlen tartalékai - Első rész
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié