hír
Boross Martin első nagyjátékfilmje újabb lépéssel került közelebb a megvalósuláshoz, ugyanis a készülő filmek között elnyerte a legjobb projekt…
továbbhír
A Stereo Akt színházi társulat vezetője, Boross Martin első nagyjátékfilmje egy Budapestről vidékre érkező filmes stáb és egy zsákfalu lakóinak…
továbbhír
Kis Hajni Külön falka munkacímen futó családi drámáját díjazták a Karlovy Vary Nemzetközi Filmfesztivál szakmai programjában. A First Cut Lab-be…
továbbmagazin
Szentpéteri Áron mesterszakos diplomafilmjét fejlesztette tovább első nagyjátékfilmjeként, az Inkubátor tíz döntőse közt ő is a napokban mutatja be…
továbbmagazin
Ötödik alkalommal gyűlik össze tíz rendező, hogy az Inkubátor Program szakmai zsűrijének bemutassa első nagyjátékfilmtervét. Idén azonban másként…
továbbFriss
Radu Jude és Cristi Puiu a 18. Román Filmhéten
Elszánt hackerek, szicíliai medvék és egy szókimondó béka a Francia Intézetben
Az Oscar-díjra kvalifikáló fesztiválok elit klubjába került a Friss Hús!
Három operatőr kap Kovács László-Zsigmond Vilmos Életműdíjat
Dél-koreai és gluténérzékeny mesével is csábít a 12. Primanima
Mentősnő rejtélyével és repedező családi dinamikával érkezik a Szlovén Filmnapok
Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Minél boldogabb országban élsz, annál kevésbé érted ezt a filmet
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéAz Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.
Szilágyi Zsófia költözős filmjét is díjazták a 20. CineFesten
Csoda, ha a rendező és a producer még szóba áll egymással Velencében
Elváltnak lenni sokkal jobb, mint nem - Megjött Szilágyi Zsófia új filmjének előzetese
a teljes dossziéVizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.
Kardos Sándor nyári egyeteme: Kontár-hű ábrázolás
Kardos Sándor nyári egyeteme: A Szaturnusz gyűrűje
Kardos Sándor nyári egyeteme: Az emberiség kimeríthetetlen tartalékai - Első rész
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié