hír
Újabb fontos mérföldkő kapujában áll Szilágyi Zsófia drámája, az Egy nap. Tavasszal Cannes-ban elnyerte a nemzetközi filmkritikusok díját, a…
továbbhír
A tegnapi bemutatkozás után ma másodszor is levetítik Szilágyi Zsófia Cannes-i FIPRESCI-díjas első filmjét a Sydney Nemzetközi Filmfesztivál…
továbbmagazin
Inkubátoros tervnek indult, FIPRESCI-díjas elsőfilm lett belőle: az Egy nap nem csak minket magyarokat, hanem a nemzetközi kritikusokat is…
továbbhír
Egy magyar film már mindenképpen szerepel a cannes-i filmfesztiválon: Szilágyi Zsófia Egy nap című első nagyjátékfilmjét beválogatták a Kritikusok…
továbbBreier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié