Szilágyi Zsófia első filmjét a versenyprogramban vetítik
A tegnapi bemutatkozás után ma másodszor is levetítik Szilágyi Zsófia Cannes-i FIPRESCI-díjas első filmjét a Sydney Nemzetközi Filmfesztivál versenyprogramjában. Az Egy nap mellett a tavalyi győztes Testről és lélekről rendezője, Enyedi Ildikó klasszikusa, Az én XX. századom digitálisan felújított verziója is műsorra került.
A világ egyik legrégebbi filmfesztiválján az idén 65 ország és régió 326 filmjét vetítik. A 2018-as szemle egyik fontos témája az ázsiai film népszerűségének növekedése lesz. Nashden Moodley művészeti igazgató úgy fogalmazott: „Arra akarunk rávilágítani, hogy miről is szól ez az esemény: a fesztivál olyan hely, amelyen sok különböző hang jut szóhoz.” Hozzátette: ugyan számos országból érkeznek hozzájuk új filmek, de a legizgalmasabbaknak a gyakran első filmjükkel jelentkező fiatal filmeseket tartja.
Szilágyi Zsófia Egy nap című drámája a versenyprogramban szerepelhet. A film májusban a FIPRESCI legjobb első filmnek járó díját nyerte el a Cannes-i Filmfesztiválon. Kritikánkban többek között ezt írtuk: „Szilágyi Zsófia és társ-forgatókönyvírója, Mán-Várhegyi Réka főhősei attól válnak lenyűgözővé, hogy nincs bennük semmi különös. Szamosi Zsófi, Füredi Leó és kis szerepében Láng Annamária és Hajduk Károly is megszűnnek színésznek lenni, ahogy a gyerekek is egyenrangú félként vesznek részt a filmben. A hibátlan forgatókönyv mellett a színészvezetés az elsőfilmes rendező nagy erénye.”
A június 17-ig tartó fesztiválon legjobbnak választott film alkotója a Sydney Filmdíjjal gazdagodhat, amely mellé 60 ezer ausztrál dolláros (több, mint 12 millió forintos) pénzjutalom jár.
A Filmhu és az NFI közreműködésében készültő Filmgyár podcast adásaiban a hazai mozgóképipar, a filmfinanszírozás és a filmgyártás szakterületeiről beszélgetünk filmesekkel és a Filmintézet szakembereivel.
November 15-én kilencedik alkalommal rendezik meg az Inkubátor Program pitchfórumát. Mi pedig szokásunkhoz híven egyenként bemutatjuk az alkotókat és filmterveiket.
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Október 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.