Kevés rendező vállal be olyan éles váltást a karrierjében, mint Herendi Gábor a Toxikomával. Hát még úgy, hogy előtte már megjárta a csúcsokat, jelen esetben a Valami Amerika-trilógiával és a Kincsemmel döntött nézőcsúcsokat a hazai mozikban. Az addikciót és a leszokást realisztikus módon bemutató drogfilm Szabó Győző önéletrajzi regényén alapul: vizuálisan kreatív és nem fél antipatikus színben feltüntetni hőseit, a démonaival harcoló színészt és a konfrontatív stílusú Csernus Imrét. Molnár Áron és Bányai Kelemen Barna erőteljes alakításai segítségével elevenedik meg doktor és páciens párharca.
A filmről itt olvashatjátok el kritikánkat, Molnár Áronnal interjúztunk és podcastoltunk is, és még a film forgatásán is jártunk 2019-ben, amiről itt számoltunk be.
A járvány miatt rettenetesen visszaestek a nézőszámok, a magyar filmek pedig különösen megszenvedik ezt az időszakot, hiszen ritkán értek el az elmúlt másfél évben 10.000 feletti nézőszámot. Erről később fogunk írni, addig is a Nemzeti Filmintézet által támogatott filmek nézőszámait itt lehet böngészni.