A szeptember elején kezdődő velencei filmfesztivál Brian De Palma előtt tiszteleg: az amerikai rendező "a kortárs filmművészethez való különlegesen eredeti hozzájárulásáért" a mustra díjában részesül - számolt be róla a Variety.com.
A díjat szeptember 9-én adják át a rendezőnek a Palazzo Del Cinema nagytermében. A ceremóniát követően levetítik a De Palma című dokumentumfilmet, Noah Baumbach és Jake Paltrow alkotását, amely világpremierként, de versenyen kívül került bele a fesztivál programjába.
A produkció a két rendező és De Palma tízéves együttműködésének gyümölcse. Ezalatt végigvették hat évtizedes pályafutásának állomásait, életét és filmkészítői módszereit.
A 75. születésnapját szeptember 11-én talán éppen Velencében ünneplő De Palma - A sebhelyes arcú, az Aki legyőzte Al Caponét, a Carlito útja és a Mission: Impossible rendezője - utoljára három éve jelentkezett új filmmel, a Gyilkos vágyak című thrillerrel, amely a velencei mustra versenyprogramjában is szerepelt. Korábban más alkotásait is vetítették a fesztiválon, Cenzúrázatlanul: Háború másképp című háborús drámájáért 2012-ben Ezüst Oroszlán-díjat kapott a Lidón.
(forrás: MTI, Variety)
Még több magazin
magazin
Október 3-án került a mozikba a Bolond Istók. A kosztümös, romantikus magyar film a 19 éves Arany János vándorszínész éveit mutatja be, aki később…
továbbmagazin
Szilágyi Zsófia második nagyjátékfilmje a 2018-as Egy nap című debütáláshoz hasonlóan a magyar középosztálybeli nők helyzetével foglalkozik. A…
továbbSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Minél boldogabb országban élsz, annál kevésbé érted ezt a filmet
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéAz Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.
Szilágyi Zsófia költözős filmjét is díjazták a 20. CineFesten
Csoda, ha a rendező és a producer még szóba áll egymással Velencében
Elváltnak lenni sokkal jobb, mint nem - Megjött Szilágyi Zsófia új filmjének előzetese
a teljes dossziéVizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.
Kardos Sándor nyári egyeteme: Kontár-hű ábrázolás
Kardos Sándor nyári egyeteme: A Szaturnusz gyűrűje
Kardos Sándor nyári egyeteme: Az emberiség kimeríthetetlen tartalékai - Első rész
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié