Till Attila filmjét először vetítik a tengerentúlon
A patinás chicagói nemzetközi filmfesztiválon lesz először látható az Egyesült Államokban Till Attila mozifilmje, mely az Európai Filmdíjakért és Magyarország hivatalos Oscar nevezettjeként az Amerikai Filmakadémia díjáért is indul.
Több mint 140 játékfilmmel a műsorán indul az 52. alkalommal megrendezett Chicagói Nemzetközi Filmfesztivál, amely az Egyesült Államok elsőként alapított nemzetközi filmes mustrája. A Tiszta szívvel a verenyprogram „Új rendezők” blokkjában kerül bemutatásra, ahova összesen 15 első és második nagyjátékfilm kapott meghívást. Az október 15-én, Stalter Judit producer részvételével tartott vetítés egyben a film amerikai premiere is lesz. Tilla filmje mellett Tóth Luca Superbia című animációja képviseli a magyar filmszakmát, amely a rövidfilmek versenyében indul.
A chicagói premiert követően a Tiszta szívvel Izrael rangos filmes eseményén, a haifai filmfesztiválon folytatja világkörüli útját, majd az ausztrál premierre is sor kerül a Canberrában október 27-én kezdődő és idén 20. jubileumát ünneplő szemlén. Az európai bemutatók sora a leideni filmfesztiválon folytatódik Hollandiában, majd a franciaországi Arras seregszemléjén november elején. Till Attila filmjét április végén mutatták be a hazai mozik, azóta mintegy 30 ezren váltottak rá jegyet.
Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Az Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.
Vizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.