2015. június 3. és 7. között rendezik meg a Margó irodalmi fesztivált. Az eseménysorozaton a számos irodalmi program mellett magyar rövidfilmeket is vetítenek majd, például Szőcs Petra filmjét, a tavalyi cannes-i filmfesztivál versenyprogramjában bemutatott Kivégzést, vagy Felméri Cecília Végtelen percek című filmjét, amely Locarnóban debütált.
A Friss Hús a Margón program irodalmi tematikájú kisfilmjeit vasárnap, június 7-én lehet megnézni a Petőfi Irodalmi Múzeum Lotz-termében. A vetítésen többek közt az idei Friss Hús egyik győzetese, Szilágyi Fanni Kamaszkor vége című kisfilmjét tekinthetik meg az érdeklődők, de látható lesz Szőcs Petra A kivégzés című filmje is, mely szerepelt a cannes-i filmfesztivál rövidfilm-versenyében.
Szőcs Petra: Kivégzés
A teljes program:
Szőcs Petra: Kivégzés 15′ Gelley Bálint: Otthon 6′ Bera Nándor: Candide 7′ Cristina Grosan: Együtt 14′ Felméri Cecília: Végtelen percek 19′ Horváth Lili: Uszodai tolvaj 22′ Szilágyi Fanni: Kamaszkor vége 10’
A vetítés társszervezője a Daazo.com rövidfilmes portál.
Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Az Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.
Vizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.