A magyar avantgárd filmes legutóbb egy meditatív, erdőben játszódó horrorral jelentkezett, a Fagyott Május-sal, aktuális munkája egy absztrakt Shakespeare-adaptáció. Absztrakt, mert egyetlen képkockát sem forgattak le hozzá, régi filmekből vett részletekből épül fel. Lichterék ráadásul egyedi módon hasznosították újra a leselejtezett filmszalagokat: roncsolták őket, például elásták a földbe, és mivel ez szerves anyag, rövid időn belül bomlani kezdett.

Mindez olyan képi világot eredményezett, ami a magyar filmben egyedülállónak tekinthető, nagyjátékfilmes formában a nemzetközi avantgárd filmes színtéren is ritkának számít. Lichter Péter a film elkészültéről bővebben is mesélt a Filmhunak, az interjút ide kattintva olvashatod el.



Képkocka a The Rub című filmből (fotó: Lichter Péter)


"Elképesztően plasztikusan keveredik nála a magas művészet a tömegkultúrával" - magyarázta a rendező, miért áll hozzá közel Shakespeare. "Poétikus szövegeiben olyan elemek és zsánerek jelennek meg, amik mára még a hollywoodi filmek szövetrendszerébe is beépültek. A magas- és a tömegkultúrát én nem is szeretem szétválasztani, ő pedig már négyszáz évvel ezelőtt átvágta a kommersz-művészi vita gordiuszi csomóját."

A The Rub teljes egészében Hamlet szemszögéből meséli el a zavarodott dán királyfi történetét, a narrátor a Fehér Tenyér, az Ernelláék Farkaséknál és még sok más remek film alkotója, Hajdu Szabolcs. A dráma Nádasdy Ádám fordításában elevenedik meg a vásznon.

Készül a The Rub (fotó: Lichter Péter)

Helyszín: Toldi mozi

Időpont: Augusztus 3., 20:45

A vetítés utáni beszélgetésen ott lesz Lichter Péter és Máté Bori, minden bizonnyal segítenek majd a film feldolgozásában, az esemény facebook-oldalát itt találod.