Kiállítás nyílt a Saul fia forgatásán készült fotókból
Január 3-ig látható a tárlat
A Saul fia forgatásán készült fotókból nyílt kiállítás a Mai Manó Házban. A tárlat 31 nagyméretű portrét mutat be, melyeket Hermann Ildi készített. 2016. január 3-ig tekinthető meg a kiállítás.
Hermann Ildi, Lucien Hervé és Rodolf Hervé díjas fotográfus a Saul fia főszereplőiről és statisztáiról készített portrékat a film forgatásának szüneteiben, a képeket most szinte életnagyságú méretben állították ki a Mai Manó Házban. A 35mm-es nyersanyagra készült fotók mellett, archív képek és auschwitzi foglyok és Sonderkommandósok által írt szövegek is láthatóak a kiállításon.
A kiállítás alapjául a lengyel Tomasz Kizny által összeállított La grande terreur en URSS 1937-1938 című fotóalbum szolgált, amely halálraítéltek képeit gyűjtötte össze. A Hátraarc címet viselő tárlat január 3-ig látogatható.
Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Az Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.
Vizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.