Kihirdették Strasbourgban Martin Schulz elnök, az Európai Parlament filmes elismerését, a LUX-díjat. Schulz beszédében kiemelte, hogy a három jelölt alkotás az európai társadalom számára egyaránt fontos kérdéseket boncolgat, ám az Európai Parlament képviselői legjobbnak a Mustangot választották.
Deniz Gamze Ergüven filmje immár bejárta a világ filmfesztiváljait és Franciaország Oscar-díjra nevezte. A nemzetközi filmszakma jelenleg egyöntetűen a Mustangot tartja a Saul fia legnagyobb konkurensének az idegen nyelvű kategóriában. Öt lánytestvér egy török faluban él nagybátyjukkal és nagyanyjukkal. A kamaszlányok felhőtlen boldogságban vágnak neki a nyári szünetnek, de a bigott török közeg a legkisebb kilengést sem tűri: az egyik szomszédasszony jelenti a lányok erkölcseire vigyázó nagymamának, hogy azok együtt fürödtek a tengerben a falubeli fiúkkal.
A nyári vakáció a lányok számára nem azt a szabadságot hozza, amire számítottak, éppen ellenkezőleg, nevelőik egyre drasztikusabb módszerekkel próbálják betörni őket és megakadályozni, hogy az ezeréves tradíciók ellenében viselkedjenek. Az öt lány öt különböző választ ad az elnyomásra. A normális gyerek- és fiatalkorra, szabadságra és szerelemre vágyó kamaszlányok története a Cannes-i Nemzetközi Filmfesztivál egyik legnagyobb dobása volt, a hazai Jameson Cinefest Miskolci Nemzetközi Filmfesztiválon pedig a fődíjat nyerte. Az elsőfilmes török rendezőnő filmje komoly témát boncolgat, ám igazi életigenlő, befogadható és megható mozi, amelyet Franciaország nem véletlenül választott saját Oscar-nevezettjének.
A hazai mozikban január 21-től látható a Mozinet forgalmazásában.
Breier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.