Láttunk filmet digitális kalózokról, amerikai hajléktalanokról, indiai feminista muzulmán nőkről, vándorló magyarokról, belorusz alternatív színházról, egykori magyar miniszterelnökről és a mostani magyar közállapotokról. Hosszú éveken át forgatott „látleletek” ezek a filmek a világ minden tájáról, egyfajta globális társadalmi körkép az emberi nyomorúságról és az emberi nagyszerűségről.

A fesztivál két fődíját, az ezerdolláros közönségdíjat és a nemzetközi diákzsűri díját is magyar dokumentumfilm nyerte, a fődíj Hajdú Eszteré, az Ítélet Magyarországon című filmért (Olvasd el kritikánkat!), a diákzsűri Gerő Marcell filmjét, A Káin gyermekeit tartotta a legjobbnak. Nekünk szerencsénk van, hogy nem kell egy filmet kiemelnünk a sokból, de különösen szerettük a Hol a magyar? szekció válogatását, és kétségtelenül nagy hatással volt ránk a Helsinki 25 szekció mind a négy filmje is: Az eltűnő határok, az 1989, A veszedelmes játékok és Az ítélet Magyarországon.