magazin
Vizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s…
továbbmagazin
A 2002-ben alapított Laokoon Filmgroup az elmúlt időszakban – a MEDIA mini-csomagtervének támogatásával – Nemes László Az Ulpius-ház és Grosan…
továbbmagazin
Július utolsó két hetében a hőség alig enyhül, a vízpartról napvédett helyekre visszavonulva azonban bőven lesz mit nézni a streaming szolgáltatók…
továbbmagazin
Szalay Kristóf a kétezres évek elejétől kezdve, jóval a tartalomgyártás demokratizálódását megelőzve rendez önfeledt, bájos és szerethető…
továbbmagazin
A Kivérző szerelemben minden megvan, ami a 80-as évek iránti töretlen nosztalgiát kielégítheti: véres, izmos, szexi, és a parókás Ed Harris óriási…
továbbmagazin
Vannak ikrek, akik a fénnyel együtt születnek, mások a magyar főváros magasságaiban és mélységeiben találnak újra egymásra. És vannak kallódó…
továbbmagazin
Operatőrként végzett, mégis rendezőként dolgozik, játék-, dokumentum- és animációs filmet is készített már, de alkotásaiban közös pont, hogy mindig…
továbbmagazin
A Látókép a Kreatív Európa támogatásával egyengeti útját a magyar filmművészet dinamikus világában, és változatos projektek révén világítanak rá a…
továbbmagazin
Idén nyáron lépi át a 30-at Tarantino egyik kedvenc filmje, az ananászkonzervek filmtörténeti magasságokba emelője, Faye Wong filmes karrierjének…
továbbmagazin
Baska József képzőművész lánya, Barbara dokumentumfilmet készített, amely édesapja gyermekkorának történetét eleveníti fel: a rozsnyói Baska család…
továbbAz alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül
Október végén érkezik a mozikba Till Attila új filmje
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié