magazin

Utálod magad, de nem tudod nem nézni Emma Stone nyűglődését

Január 4-én a SkyShowtime hazai platformján is megjelent a Csiszolatlan gyémánttal világhírűvé vált Benny Safdie, a sajátos, szándékosan kellemetlen…

tovább

magazin

Nem elég egy kamera, hogy megváltsd a világot

Boross Martin első nagyjátékfilmjében egy fiatal budapesti filmrendező és stábja, filmes szakkör tartása helyett, beleavatkozik a falusiak életébe,…

tovább

magazin

Wes Andersonnal és Spielberggel vészelhetjük át a komor januárt

Január második felében érkezik Sundance-t is megjárt érzékeny testépítő, riasztó jövőképet láthatunk Londonról és Wes Anderson űrkutató bázisát is,…

tovább

magazin

Túlélésre tanít az uruguayi rögbisek hihetetlen igaz története

A megtekintések alapján január legsikeresebb Netflix produkciója a hírhedt andoki légikatasztrófa megrázó igaz történetét meséli újra, sokkolóan…

tovább

magazin

Prikler Mátyás: Nem akarok a pozsonyi nagybácsi lenni

Prikler Mátyás szlovákiai magyar rendező, producer. Az utóbbi évek több magyar függetlenfilmjének szlovák producere, dolgozott többek között a…

tovább

magazin

Nicolas Cage-ről akkor is szívesen álmodunk, ha a világ legnagyobb lúzerét játssza

Freddy Krueger egy töketlen kertvárosi apuka képében születik újra, aki mások álmaiba zavar bele. Nicolas Cage egy teljesen karakteridegen szerepben…

tovább

magazin

Ezeket a magyar filmeket várjuk 2024-ben – 3. rész

Íme a 2024-es magyar premiereket bemutató cikksorozatunk utolsó darabja. Szimler Bálint egy általános iskolás fiúról, Nagy Dénes Kurtág Györgyről,…

tovább

magazin

Vannak szituációk, amikre látóként nem vagy felkészülve

Egy látássérült anyáról és a kötelességei között szétszakadó felnőtt fiáról szól Mayer Bernadette első nagyjátékfilmje, amely Für Anikó és Vilmányi…

tovább

magazin

Ezeket a magyar filmeket várjuk 2024-ben – 2. rész

Sorozatunk folytatódik a 2024-ben várható magyar filmekkel, premierekkel. Dokumentum- kísérleti- és tévéfilmeket várunk, és persze tévés produkciók,…

tovább

magazin

Csernyevszkaja Natália, a rendezőnő, aki elvégezte a főiskolát és aztán soha nem rendezhetett filmet

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan…

tovább

Lefkovicsék gyászolnak

Breier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.

Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás

Filmhu podcast #86: Breier Ádám

Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors

a teljes dosszié
 
hirdetés

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié
 
hirdetés
 
Szállj már be a kocsiba, fafej!

Vissza a jövőbe 2.

Oszd meg! Az összes idézet