magazin
Május 2-9. között Budapesten tartották az éQuinoxe forgatókönyv-fejlesztő workshopot. Az európai szervezetről és a budapesti tapasztalatokról Ellen…
továbbmagazin
Szombat délelőtt az Uránia mozi kávézójában gyűlt össze a filmes szakma, elhangzott számos kérdés, érkezett néhány válasz. Az egyeztetés után Pataki…
továbbmagazin
A pénteki nappal ellentétben a vasárnap délben kezdődő dokumentumfilmes zsűriértékelés már hasonlított ahhoz, ahogy annak a Filmszemlén ki kéne …
továbbmagazin
A tánc szenvedélyességét általában melodrámai dramaturgiába szokták csomagolni a filmesek. Hules Endre is hasonlóan fogta össze néptáncos sztoriját.…
továbbmagazin
A tavaly már több helyen bemutatott A föld szeretője című filmet elsősorban akkor élvezhetjük, ha el tudunk tekinteni azoktól a kompromisszumoktól,…
továbbmagazin
Én megértem, hogy vasárnap napközben jobb dolga is van az embernek, mint hogy BETA-ra forgatott vegyes színvonalú filmeket nézzen, de nem csoda, …
továbbmagazin
Az animációs szakmai fórum az Uránia Mozi kávézójában, szép számú közönség előtt zajlott vasárnap reggel 10-kor Mikulás Ferenc, a Kecskemétfilm…
továbbmagazin
"A mozgó képek megállnak, hogy megmutassák, honnan is indult a történet." Izgalmas filmtörténeti kiállítás látható május 5-8. között a Gödör…
továbbmagazin
Szombat délután kettőkor zajlott az animációs zsűri értékelő fóruma az Uránia Mozi kávézójában. A Báron Györgyből, Radu Igazságból és Varga…
továbbmagazin
Andy Vajna szakmai fóruma egy bolond performanszával kezdődött, könnyeket mégis csupán a Vad Magyarország tudott kicsalni. A Körhinta terem…
továbbAz alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié