magazin
"Menjen inkább színházba, a filmművészet haldoklik, a színház legalább már régen kiszenvedett" - mondta Gigor Attila bölcs mozipénztárosa A…
továbbmagazin
Budapesten született, de hét évesen a forradalom egészen Uruguayig sodorta szüleivel együtt, ahonnan a szebb jövő iránti vágy repíti egészen…
továbbmagazin
Kifütyült filmé lett a fődíj az idei cannes-i filmfesztiválon. A botrány ellenére Lars von Trier is kapott díjat.
továbbmagazin
Magát lenácizó Lars von Trier-rel, két világvégével és dühös szeretetéhségben szenvedő kissráccal folytatódott Cannes. Kaurismaki pedig…
továbbmagazin
Nemzetközi filmfesztivál lesz Budapesten jövő szeptemberben – hangzott el a filmszemlei félmondatot megerősítő bejelentés a cannes-i fesztiválon…
továbbmagazin
Bognár Péter a magyar filmforgalmazás megreformálására irányuló törekvéseiből nőtte ki magát a magyarhangya elnevezésű független filmforgalmazó…
továbbmagazin
Nem elég az utazás okozta fáradtság, a felhős-szeles-párás idő, az első napokban három olyan filmet sikerült kifogni, amelyek a depresszió (és az…
továbbmagazin
Beszélgetés a tavalyi szemledíjas film, az Itt vagyok rendezőjével az európ ai fesztiválkörúton szerzett tapasztalatairól, filmterveiről és a…
továbbmagazin
Május 9-én az éQuinoxe Workshop záróakkordjaként James V. Hart hollywoodi forgatókönyvíró tartott mesterkurzust a Puskin Moziban. Írói és tanári…
továbbmagazin
A szemlének vége, a díjakat átadták, a 2010-es kisfilmek jó esetben megkezdik európai körútjukat, hozzácsapódnak egy magyarországi premierhez…
továbbAz alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié