magazin
A korábban dokumentum-, tévé- és kisjátékfilmekkel (például a 39. Magyar Filmszemlén vetített Farkasember-rel) jelentkező, eredetileg képzőművész…
továbbmagazin
A tévéfilmes, illetve a kisjátékfilmes zsűri értékelése melett nyilvánosság elé tárt szakmai párbeszédet ígért a Szemle két kísérőprogramja …
továbbmagazin
A MOME különprogram vastagon aláhúzza azt a tendenciát, amelyet a 42. Magyar Filmszemle animációs versenyprogramja tükröz: a fiatal, bátran…
továbbmagazin
A 2007-ben bemutatott, az első magyar irodalmi Nobel-díjas, Kertész Imre kisregénye alapján készült Emelet után négy évvel az operatőrből lett…
továbbmagazin
A nagyrészt az SZFE forgatókönyvírói osztályából álló Fiction Science Laboratory tagjai egy élménybeszámoló, majd egy rapidrandi és egy…
továbbmagazin
Politzer Péter vágó egy fodrász munkáját dokumentálja 65 percen át, mégis a kisjátékfilmet között indul a versenyben. Erdélyi Dániel fémet gyűjt,…
továbbmagazin
Bertóti Attila animációja az ókori történet feldolgozása, a labirintusról, a Minótauruszról, Thézeuszról és Ariadnéról. A film rendezőjét a 42.…
továbbmagazin
Bollók Csaba Summertime című tévéfilmje a Hajónapló sorozat egyik alkotása, három másik epizóddal együtt East Side Stories címmel szkeccsfilmként…
továbbmagazin
Vecsernyést Jánost jó néhány évtizedig elsősorban operatőrként jegyeztük, míg 2006-ban egy Kertész Imre-adaptációra, a Detektívtörténet…
továbbmagazin
Dézsy Zoltán dokumentumfilm rendező első játékfilmje egy fiatalamberről, aki ugyan pártállami funkcionárius szülei révén a kivételezettek közé…
továbbAz alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié