Babbelt sürgeti az idő
Scherer Péter
A Tesó rendezőjének új filmje ismét Óbudán, Dyga Zsombor privát kerületében forog, a lakótelepi vadromantikát és kisvilág-festést az alkotói koncepció szerint azonban most felváltja a lendületes akció, a karakter vezérelte fordulatos cselekmény: a kamerautóhoz csatolt tréleren fekvő Trabant csak úgy hasítja a szelet. A történet tizenkét jól kidolgozott karakterét a bejáratott Dyga-színészek, Welker Gábor, Schmied Zoltán és Elek Ferenc mellett olyan húzónevek keltik életre, mint Udvaros Dorottya, Ónodi Eszter, Scherer Péter, Tóth József és Csuja Imre – ha az időjárás is úgy akarja.

A harmadik forgatási napon a csillaghegyi Csermák Antal utcában nem sok jel utal arra, hogy Dyga Zsombor évek alatt összeszokott csapata nagyjátékfilmet forgat. A rekkenő hőségben maroknyi asszisztencia hűsöl némi sövény tövében, napszemüvegekkel és ásványvízzel játszanak, a közeli kanyarban néha feltűnik a tréleres kamerakocsi. Óbuda tiszteletére III ágra süt a nap, nagyon masszívan, s ennek a látszat ellenére mindenki örül, mert a Kész cirkusz! izzadós hajszafilm lesz, lendületes akcióvígjáték a kertvárosi és külkerületi fajtából. Elek Ferenc hetyke kis bajusszal, szurkolói sállal nyakában hevesen magyaráz Welker Gábornak a Trabant anyósüléséről, miközben a tréler már sokadszor teszi meg ugyanazt a kört a fekvő rendőrökkel pacifikált lakónegyedben, ahol a helyiek egyedül azért haragszanak a filmesekre, mert egy riasztó túl élesre van beállítva, és rendre bekapcsol a kocsi jöttére. Ennyi erővel a femilifrosztra is lehet haragudni. 

Kelvint sürgeti a golfos hármas
Nagy Zoltán, Elek Ferenc, Görög László és Tóth Jocó
Horváth Árpád operatőr és Csáki László krétaanimátor szinte a Trabant motorháztetejére dőlve igazgatják a derítést és a kamerát, Czakó Judit vágó a stábot körberohangálva szkriptel és ügyel a kontinuitásra, Dyga Zsombor pedig a kameraautó platóján ülve mélyed bele az apró kontrollmonitorba, amely Lovas Balázs társ-forgatókönyvíró és mindenes (és a filmhu szerkesztője) szerint fél nap alatt lemerül. Az első forgatási napok során magyar filmtől szokatlan módon nem volt csúszás, sőt, esetenként hamarabb végeztek az aznapra előírt snittekkel, és úgy tűnik, a munka most is olajozottan folyik. Dyga csendes, mintha utolsó asszisztens lenne, csak néha derül fel az arca, amikor megdicséri a színészeket. Minden rendben, újságíróra itt már nincsen szükség, el lehet menni strandolni.

Zoét sürgeti Kelvin
Welker Gábor és Elek Ferenc
Július 31-én, a tizedik napon már nagyobb a felhajtás. Határozottan kiáltanak rám a stábból, amikor autómmal az Északi Vasúti Összekötő Híd tövében készülök parkolni: „Ott nem lesz jó, mert képben vagy!” Csak viccelnek, az órák óta tartó eső miatt ugyanis áll a munka, még nem forgattak semmit, pedig a nagyszabású finálé tervezett felvétele miatt itt van az összes szereplő. Durst György producer, aki az időjárás miatt éppen egymilliót bukott, kissé szomorú, de kedves szemekkel ölelgeti a stábbeli barátokat – lényegében mindenkit –, puszilgatja a csajokat, és csendben nyugtázza, hogy ennyi volt a mai nap. A jeles alkalomra összesereglett színészek a sminkes lakókocsi tövében álldogálnak, eszik az aznapra előirányzott stáblecsót, és persze viccelődnek – pedig nagyon jól tudják, mekkora érvágás ez a produkciónak, a 12 szereplő összeszervezése ugyanis szinte lehetetlen feladat. Dyga Zsombor aquincumi deszkásra emlékeztető kapucnis pulóverben lézeng az emberek között, nemigen van már mire koncentrálnia, legfeljebb arra, hogy kellő udvariassággal és biztató erővel búcsúzzon el a sorban távozó munkatársaktól és színészektől. A gyakorlott újságírók megközelítik a büfét, megkóstolják a lecsót, majd sorban kikérdezik az önhibájukon kívül munkaképtelenné vált színészeket.


Dyga Zsombor: „Nekem már csak válogatnom kell”
"Talán egy kicsit a hetvenes-nyolcvanas évek fekete komédiáira hasonlít majd, a történet fordulatai és humora a karakterekből adódnak. Technikailag és képileg megpróbálunk mindent feltuningolni, ami a Tesó-ban jól működött. Igaz, hogy most egy második filmről van szó, én azonban ismét szeretnék az elsőfilmekre jellemző könnyedséggel és pofátlansággal megnyilatkozni..." folytatás


Welker Gábor: „Nincsen nagybetűs színészkedés”
"Azt hiszem, kimondatlanul is nyilvánvaló volt, hogy az Elek Ferivel hármassá bővült Tesó-páros, ha a téma is megengedi, szerepelni fog Zsombor következő filmjében. Jól érezzük magunkat így együtt, könnyen megy a munka, ráadásul alkatilag olyan trió vagyunk, amelyre szinte bármit rá lehet húzni..." folytatás



Udvaros Dorottya: „Eleinte tapogatózóak voltunk”
"A fiatal rendezők körében van egyfajta félelem a magamfajta „bejáratott” színészekkel szemben. Az első napon Zsombor is nagyon izgult, eleinte mindketten tapogatózóak voltunk. Mostanra kiválóan megértjük egymást, nehézségek nélkül dolgozunk..." folytatás




Ónodi Eszter: „Szeretem a kisköltségvetésű filmeket”
"Egy kis menedzser-patkánynőt játszom, aki az összes szereplő közül a legjobban keveri a szart, de egy snitt erejéig persze kiderül, hogy valahol ő is érző lélek. Összességében azonban elég rosszindulatú..." folytatás




Csuja Imre: „Nincsen semmi jópofizás”
"A fiatalok nagyon ügyesek, mi „öregek” pedig ismerjük egymást nagyon jól, pontosan tudjuk, mit várhatunk a másiktól odaadásban, szorgalomban, felkészültségben..." folytatás