podcast
Még csak 25 éves, de már megjelent az első regénye, két rövidfilmmel szerepel a Friss Húson és tavasszal mutatták be második színdarabját. Még jó,…
továbbpodcast
Mernek-e a kistelepüléseken kérdezni egy Oscar-díjas rendezőtől? Mit gondolnak a meghívott szakértők egy-egy film hitelességéről? Mi volt a…
továbbpodcast
„Majdnem ugyanakkora munka eljuttatni a nézőkhöz a filmet, mint megcsinálni.” Ez akár az adás kulcsmondata is lehet, melyben A boldogság ügynöke, a…
továbbpodcast
A magyar filmtörténet egyik legtöbbször betiltott rendezőjével készített podcastunk reményeink szerint szemlélteti, vajon miért hívták el őt a…
továbbpodcast
A Himalája szívében van egy kis ország, Bhután, ahol állítólag mindenki boldog. Zurbó Dorottyával, A boldogság ügynöke egyik rendezőjével ennek a…
továbbpodcast
Képzőművész, rendező és tanár, aki egyszerre dolgozik élőszereplős- és animációs műfajokban. Első egész estés alkotása a Kék Pelikan című animációs…
továbbpodcast
Bár dolgozott más rendezőkkel is, elsősorban Mundruczó Kornél állandó színésznőjeként és munkatársaként gondoltunk rá sokáig. A Deltában alakított…
továbbpodcast
19. századi városrészlettel bővült a fóti telep, ennek kapcsán beszélgettünk Kovács Ildikóval, az NFI Stúdió igazgatójával és Pető Beatrixszal, a…
továbbpodcast
Nőkről beszélgettünk, akik egy sokáig férfiak uralta filmszakmában, a rendezésben áttörték az üvegplafont, és filmet készítettek Magyarországon. Az…
továbbpodcast
Nagyon akarta az Izraelből hazatérő, a gyász közben még az önfejű apjával és a szellemet látó fiával is viaskodó Iván szerepét, egy visszafogottabb…
továbbSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Minél boldogabb országban élsz, annál kevésbé érted ezt a filmet
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéAz Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.
Szilágyi Zsófia költözős filmjét is díjazták a 20. CineFesten
Csoda, ha a rendező és a producer még szóba áll egymással Velencében
Elváltnak lenni sokkal jobb, mint nem - Megjött Szilágyi Zsófia új filmjének előzetese
a teljes dossziéVizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.
Kardos Sándor nyári egyeteme: Kontár-hű ábrázolás
Kardos Sándor nyári egyeteme: A Szaturnusz gyűrűje
Kardos Sándor nyári egyeteme: Az emberiség kimeríthetetlen tartalékai - Első rész
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié