magazin
A történet egy hat éve tartó "tinédzserszerelemrõl" szól. A pár hölgytagja, a közel 80 éves Aranyossy Zsófia költõnõ, elõadó. A férfi nála 10 évvel…
továbbmagazin
Ismét egy koprodukcióban készült film. Szép képek és látvány, jó rendezés a magyar oldalon; ám a misztikumokba vágyó olasz történet lehetne jobb is.
továbbmagazin
Ismét szegényebbek lettünk egy illúzióval. Egy önfeláldozó, hû és megrendíthetetlenül szilárd felnõttkori szerelem illúziójával. 1970 óta élt velünk…
továbbmagazin
Az elmúlt időszakban talán túl sokat is beszéltünk a közönségfilmről, ezzel kapcsolatban a magyar filmmel szemben állított elvárásokról, illetve a…
továbbmagazin
Vicsek Károly a napokban, Bolygótűz című filmje vetítésére érkezett Magyarországra. Nem látott a sajátján kívül filmeket, és a Szemle keretén belül…
továbbmagazin
Shotgun a kemény bűnöző, Einstein az élhetetlen agytröszt, egy véletlen túszejtés és egy öttalálatos lottó – a Cruel World Team elkészült harmadik…
továbbmagazin
A boldogság színe kék - mondja a kékbe öltözött Anya fia születésnapján. Én szeretném lemosni - válaszolja a gyerek festékkel leöntött ruhájára…
továbbmagazin
Grunwalsky Ferenc (és alkotótársai: Ladányi Andrea, Kurtág György, Nádler István, Orbán Ottó) négy évig készülő filmje, a Táncalak számomra a Szemle…
továbbmagazin
A Színház és Filmművészeti Egyetem szerkesztő adásrendező szakos hallgatóinak (III.évfolyam) vizsgafilmjeit láthatta a közönség vasárnap 11 és 13…
továbbmagazin
Volt egyszer, hol nem volt, volt egy egyszerű munkásember, egy amolyan átlagos targoncakezelő, feleséggel, két szép gyerekkel. Ennek a targoncásnak…
továbbFriss
Andrea Arnold a tehenek után visszatért a gyökereihez
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Tokióban kap életműdíjat Tarr Béla
Dán abortuszdráma nyerte az ATAFF fődíját
Rangos sportfilmes díjra jelölték Gémesi Csanád kardvívó portréját
A Holnap meghalok és a Mélypont érzés is különdíjat kapott Varsóban
Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Minél boldogabb országban élsz, annál kevésbé érted ezt a filmet
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéAz Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.
Szilágyi Zsófia költözős filmjét is díjazták a 20. CineFesten
Csoda, ha a rendező és a producer még szóba áll egymással Velencében
Elváltnak lenni sokkal jobb, mint nem - Megjött Szilágyi Zsófia új filmjének előzetese
a teljes dossziéVizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.
Kardos Sándor nyári egyeteme: Kontár-hű ábrázolás
Kardos Sándor nyári egyeteme: A Szaturnusz gyűrűje
Kardos Sándor nyári egyeteme: Az emberiség kimeríthetetlen tartalékai - Első rész
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié