hír
A Verzió Dokumentumfilm Fesztivál magyar versenyben idén hat olyan új alkotás lesz látható, melyek nemzetközi szinten sorra halmozzák az…
továbbhír
Idén november 6. és 13. között rendezik a Verzió Nemzetközi Emberi Jogi Dokumentumfilm Fesztivált a fővárosban. A 21. alkalommal szerveződő esemény…
továbbhír
A 21. Verzió Nemzetközi Emberi Jogi Dokumentumfilm Fesztivál keretében kerül megrendezésre a 9. Verzió DocLab, intenzív ötnapos nemzetközi…
továbbhír
Kezdő és a pályájuk elején járó filmkritikusok, újságírók, filmtudományi vagy művészeti tanulmányokat folytató hallgatók jelentkezését várják a…
továbbhír
November 29-én véget ért a jubileumi, 20. Verzió Emberi Jogi Dokumentumfilm Fesztivál. A kínálatból 53 alkotás december 10-ig online elérhető lesz.…
továbbhír
A jubileumi, 20. Verzió Emberi Jogi Dokumentumfilm Fesztiválon idén 5 kategóriában versenyeztek a filmek. A vasárnapi díjátadón a Legjobb magyar…
továbbpodcast
Huszadik alkalommal tér vissza a Verzió, ezért három, a fesztivál programjába beválogatott dokumentumfilm rendezőt láttunk vendégül a Filmhu és a…
továbbhír
Miből áll az erőszakos beavatási szertartás a belorusz hadseregben? Mit kezdtek a tálibok a 7 milliárd dollárt érő amerikai hadifelszereléssel? Ki…
továbbhír
Idén 20. alkalommal kerül megrendezésre a Verzió Nemzetközi Emberi Jogi Dokumentumfilm Fesztivál. November 22-29. között megújult logóval, az idei…
továbbhír
A Verzió Nemzetközi Emberi Jogi Dokumentumfilm Fesztivált és a CEU idén nyáron közösen indított Rooftop Cinema-t a Nádor utcai épület tetején.…
továbbSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Minél boldogabb országban élsz, annál kevésbé érted ezt a filmet
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéAz Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.
Szilágyi Zsófia költözős filmjét is díjazták a 20. CineFesten
Csoda, ha a rendező és a producer még szóba áll egymással Velencében
Elváltnak lenni sokkal jobb, mint nem - Megjött Szilágyi Zsófia új filmjének előzetese
a teljes dossziéVizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.
Kardos Sándor nyári egyeteme: Kontár-hű ábrázolás
Kardos Sándor nyári egyeteme: A Szaturnusz gyűrűje
Kardos Sándor nyári egyeteme: Az emberiség kimeríthetetlen tartalékai - Első rész
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié