videó
A Locarnói Filmfesztiválon tartott világpremier után nem sokkal, szeptember 19-től a magyar mozikban is látható lesz Szimler Bálint új filmje, az…
továbbvideó
Játékos és provokatív filmnek ígérkezik a Háromezer számozott darab, melyben egy színdarab és a benne szereplő roma fiatalok valósága mosódik össze…
továbbmagazin
A külvilágban esetlenül mozog, egész életét kitölti a szubjektálás, vagyis elveszett gyerekek nézőpontjának az átvétele. Jön azonban Vera, és ezzel…
továbbmagazin
Deák Kristóf első mozifilmjében egy fiatal srác indít bosszúhadjáratot egy csalóval szemben, aki durván átverte nagyapját. Az unoka forgatását egy…
továbbmagazin
Családi filmek a rendszerváltás óta alig készülnek hazánkban, főleg nem ennyire nagyszabású keretek között: Dobó Kata és Gulyás Buda sajátos…
továbbmagazin
Egy budai luxuslakásban látogattuk meg a Veszélyes lehet a Fagyi stábját, ahol a panorámánál is jobban lenyűgözött minket, mennyire bonyolult szerep…
továbbmagazin
Thuróczy Szabolcsnak a hirtelen jött apasággal kell megbirkóznia, Kovács Patrícia meg bőrszerkóban olvas mesét egy hatéves kisfiúnak. Vékes Csaba és…
továbbvideó
A Magyar Nemzeti Filmalap videómegosztó csatornáján rövid werkfilm jelent meg Felméri Cecília első nagyjátékfilmjéhez, amelyben a rendező és Borbély…
továbbmagazin
Az Oscar-díjas Mindenki után készített egy kortárs tánccal kevert sci-fit (A legjobb játék), fekete humorú minisorozatában egy kómás beteggel…
továbbmagazin
A Hab című romantikus vígjáték stábját a festői szépségű, esküvőkre gyakran kibérelt pusztazámori kastélyban látogattuk meg. Lakos Nóra rendező egy…
továbbSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Minél boldogabb országban élsz, annál kevésbé érted ezt a filmet
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéAz Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.
Szilágyi Zsófia költözős filmjét is díjazták a 20. CineFesten
Csoda, ha a rendező és a producer még szóba áll egymással Velencében
Elváltnak lenni sokkal jobb, mint nem - Megjött Szilágyi Zsófia új filmjének előzetese
a teljes dossziéVizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.
Kardos Sándor nyári egyeteme: Kontár-hű ábrázolás
Kardos Sándor nyári egyeteme: A Szaturnusz gyűrűje
Kardos Sándor nyári egyeteme: Az emberiség kimeríthetetlen tartalékai - Első rész
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié